חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

הקלות בפסיכומטרי

לימודים >> הקלות בפסיכומטרי

המרכז הארצי לבחינות והערכה אינו נוטה לאשר בקלות הקלות בפסיכומטרי למאובחנים בלקויות למידה. כך למשל, המרכז הארצי אינו מאשר הקלות לבעלי חרדת בחינות, שגיאות כתיב או דיסגרפיה, ומקשה על בעלי לקויות למידה להשיג הקלות על ידי בירוקרטיה ארוכה ומסורבלת.

עם זאת, אחוזים מסוימים מבין הפונים בבקשה להקלות בפסיכומטרי, זוכים להתאמות המותאמות אישית לאופני הלקות ולחומרתה, ועל כן חשוב להכיר את ההקלות בפסיכומטרי שניתן לקבל. 
לקויות למידה - מידע נוסף
לימודים - מידע

הארכת זמן בפסיכומטרי
אחד החלומות של כל מבקש הקלות בפסיכומטרי הוא לקבל הארכת זמן שתאפשר לו להרהר בשקט יחסי בתשובות ביניהן הוא מתלבט, אך מכיוון שמבחן פסיכומטרי הוא מבחן הבודק מהירות חשיבה רק מעטים זוכים להארכת זמן בפסיכומטרי. הארכת זמן בפסיכומטרי יכולה להתבטא בשני אופנים – הארכה בפרקי בחינה ספציפיים או בכולם, הניתנת בעיקר לבעלי מגבלה פיזית המתקשים בכתיבה וסימון, או מבחן מפע"ם – מבחן פסיכומטרי ממוחשב.
 
מבחן מפע"ם הוא מבחן ממוחשב המציג בכל פעם שאלה יחידה על המסך, ומקצה עבורה מספר שניות גדול בהשוואה לשאלון הידני. בפרק זמן זה, על הנבחן להחליט על התשובה הנכונה ולבדוק את עצמו שכן לא ניתן לחזור אחורה במבחן זה, ונכונות התשובה קובעת את רמת הקושי של השאלה הבאה. גם כמות השאלות משתנה בהתאם לנכונות התשובות, על מנת שהאלגוריתם מאחורי המפע"ם יוכל לפענח את רמת הידע של הנבחן. כמו כן, בין שלושת פרקי המבחן ניתנת האפשרות להפסקה של כ-10 דקות, שיכולה להועיל לבעלי לקויות למידה ובעיות ריכוז וקשב.
 
המרכז הארצי לבחינות והערכה מחליט על מתן הארכת זמן בפסיכומטרי ועל סוג המבחן בהתאם ללקויות. אישור להארכת זמן בפסיכומטרי ניתן בדרך כלל לבעלי בעיות רפואיות או לבעלי הפרעת קשב וריכוז או דיסלקציה חמורה. לאחר קבלת ההקלות בפסיכומטרי מומלץ לגשת לקורס פסיכומטרי מותאם בו ניתן לתרגל את ההקלות ולהתכונן לבחינה בצורה מיטבית.
 
מחשבון בפסיכומטרי
אם בניתם על פתרון בעיות האחוזים באמצעות מחשבון בפסיכומטרי, כנראה שנכונה לכם אכזבה. שימוש במחשבון בפסיכומטרי נראה כאילו הוא מעניק למשתמשים בו יתרון רב, ולכן כמו שאר ההקלות בפסיכומטרי, ניתן רק למי שסובל מבעיה חמורה (כגון דיסקלקוליה), וגם אז מותרות בו רק 4 פעולות החשבון הבסיסיות. על פי המרכז הארצי לבחינות והערכה, הרעיון העומד מאחורי היתר לשימוש במחשבון בפסיכומטרי הוא לאפשר למי שסובל מלקות בחישוב פעולות חשבון להדביק את הפער ולמצות את הפוטנציאל שלו.
 
הקראה בפסיכומטרי
אם הקלות בפסיכומטרי כגון שימוש במחשבון הן נדירות, הקראה בפסיכומטרי היא נחלתם של מתי מעט. בדרך כלל זוכים בה סטודנטים בעלי ליקוי שפתי או בעלי לקות ראייה חמורה, כזו שלא מספיקה עבורה הגדלת טופס הבחינה ודף התשובות. הקראה בפסיכומטרי או השמעת פרקי האנגלית מתבצעים על ידי הקראת פסקה שלמה בכל פעם, והם מחייבים ריכוז והקשבה.
 
מנסים להשיג הקלות בפסיכומטרי? חפשו קורס מותאם
המרכז הארצי לבחינות והערכה מאפשר טווח נוסף של הקלות בפסיכומטרי בהתאם ללקויות המוצגות בפניו, ולעיתים אף מאשר מספר הקלות בו זמנית. חשוב לזכור כי מבין הפונים בנושא, אחוז הזוכים להקלות נמוך יחסית, אך אם אתם סובלים מלקות חמורה, כדאי לנסות ולהשיג את ההקלות שיכולות להעניק לכם עשרות עד מאות נקודות נוספות במבחן.
 
לאלו הסבורים כי יקבלו הקלות בפסיכומטרי, מומלץ ללמוד בקורס מותאם לבעלי לקויות למידה, בכדי להתאמן על המבחן באופן שמתאים להתאמות ולהקלות. חשוב לוודא כי בקורס מועברות סימולציות מפע"ם וכן הקראה באנגלית שמובנית בתוכנה עצמה. כיום, החברה היחידה המציעה קורס כזה היא EZ Way פסיכומטרי, המציעה קורס פסיכומטרי ללקויי למידה.  
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים