חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

השפעת השינויים בשוק על בחירת תחום לימודים

לימודים >> השפעת השינויים בשוק על בחירת תחום לימודים
 
תחומי התעשייה והכלכלה תמיד דרשו אנשים מקצועיים בעלי ידע וכישרון, אולם בעשורים האחרונים נצפית התפתחות פורצת דרך בכל הנוגע לשוק הכלכלי והתעסוקתי. הצורך של התעשייה באנשים מובילים ומצוינים הוליד את הדרישה להכשרה מקצועית מתאימה עבורם. ההכשרה האקדמית והמקצועית אשר התפתחה מאוד כתוצאה מדרישה זו שחררה לשוק אנשים מוצלחים ושאפתנים, וכך הביאה בתורה להתעצמות השוק והשתכללותו. נוצר מעגל המזין את עצמו, בו השוק מתפתח, ודורש כל הזמן רענון ועדכון של מאגר המקצוענים שלו בהתאם לצרכיו המשתנים. על כן נראה כי קיים קשר הדוק והדדי בין השוק ותחומי הלימודים הקיימים, וכי קשר זה משפיע על התחום הלימודים הנבחר על ידי כל אחד. להלן סקירה של כמה אספקטים המשקפים את צורך השוק בלימודים מקצועיים, ואת הדדיות הקשר.
 
דרישת השוק להתמקצעות נקודתית
השוק הכלכלי המתפתח מציב דרישה להתמחויות מקצועיות נקודתיות וספציפיות. מדוע? ההתפתחות המתמדת והתחרות המאפיינת את השוק החופשי מחייבות את החברות הפועלות בו למצוינות וחדשנות. בכדי להגיע לכך עליהן להעסיק אנשי מקצוע אשר בקיאים מאוד בתחומם, ואשר ידעו "לקרוא" את השוק, להבין אותו, ולהוביל בו את חברה קדימה מעבר למתחרותיה. כך ישנם מקצועות אשר דורשים הכשרה מעמיקה כל תחום ממוקד על פני ידע כללי בתחומים רבים. דוגמא טובה לכך היא תחום הביטוח. בעבר תואר במנהל עסקים הספיק בכדי לעבוד במגוון רחב של משרות. היום תחום הלימודים מתקדם צעד קדימה, ומציע התמחות ספציפית בלימודי ביטוח לתלמידי תואר ראשון למנהל עסקים המצטיינים בתחומים של מימון ושיווק.
 
דוגמא מצוינת נוספת לצורך בהתמקצעות נקודתית הוא בתחום ההשקעות. מאז ומעולם אנשים חיפשו ביטחון כלכלי ושאפו להיות בעליהם של רכוש וממון רבים. עם התפתחות תרבות הצריכה וחיי הנוחות והמותרות, באופן בלתי נמנע אנשים החלו מתעניינים בדרכים שונות למנף את כספם ולהרחיב את נכסיהם. הכלכלה המשגשגת הרחיבה גם את תחום ההשקעות, אשר הציע אפשרויות רבות לכל המעוניין. ניתן היום להשקיע באפיקים שונים ומגוונים כגון מטבע זר, מניות, איגרות חוב, קרנות ועוד אופציות רבות מספור. לאלו המעוניינים להשקיע באופן מחושב ונכון, מוצעים היום קורסים ממוקדים עבור אפיקי ההשקעה השונים. כך למשל ישנו קורס ייעודי המתמקד בלימודי נדל"ן, והוא כולל בתוכו נושאים רבים מתחומים שונים הרלוונטיים למי ששואף להתמקצע בתחום השקעות הנדל"ן והוא כולל נושאים כמו למשל משכנתאות, מיסוי נדל"ן, הבנה משפטית בנוגע לרכישת נדל"ן וכן הלאה.
 
שילוב תחומים ליצירת נישות חדשות
בשל תרבות הצריכה המשגשגת, ובכפוף לעקרונות על פיהם פועל השוק החופשי, נוצר וואקום חדש אשר חייב היה להתמלא. השוק קרא למקצועות אשר ייעודם הוא להבין את קהל הצרכנים, ולספק להם את המוצר המותאם להם באופן מדויק. בכדי לספק לצרכן את מה שהוא צריך או רוצה יש לשלב ידע מתחומים שונים. חשוב לדעת את עקרונות העיצוב והאסטטיקה, להכיר את החומרים המשמשים את התעשייה, להבין את הפסיכולוגיה של הצרכנות, להתחשב בהשפעות האקולוגיות והסביבתיות של מוצרים שונים ועוד צדדים רבים נוספים.  כתוצאה מכך החל מתפתח מקצוע חדש והוא עיצוב תעשייתי.
 
דרישת השוק להכשרה ארוכה ומקצועית
בעבר ההכשרה המקצועית הייתה הרבה פעמים במהלך העבודה, על ידי ליווי ועזרה לאיש מקצוע מוסמך או באמצעות קורס מיוחד מטעם מקום העבודה. מעטות היו המשרות אשר דרשו הכשרה והתמקצעות אקדמית מקדימות. היום רוב המקצועות דורשים ידע מוקדם, וההכשרה לרוב המקצועות הינה ארוכה יותר ודורשת ידע מעמיק ומיומנות גבוהה. לאור הנ"ל, ההכשרה המקצועית היום ניתנת על ידי מוסדות לימוד אשר זו התמחותם.
 
התפתחות הדדית של תחום הלימודים ושוק העבודה
לפי כללי השוק החופשי, המחירים וההצלחה של הפועלים בו נקבעים לפי פרמטרים של ביקוש והיצע. כאשר מוצר או שירות מסוים מבוקשים וההיצע שלהם נמוך, קשה יותר להשיג אותם והמחיר שלהם עולה. כתוצאה מכך בעל המקצוע המספק את השירות או המוצר המסוים הזה – מצליח.
 
אחד מעקרונות השוק החופשי הינו תחרות חופשית, ועל מנת להצליח על בעל המקצוע לייחד את עצמם מהשאר, ולהציע משהו שונה. זו הנקודה בה תחום הלימודים מפתח את השוק. היות ואדם מתמקצע בתחום נקודתי, ובשל רצונו להצליח בתחום זה, הוא יוצר בו חידוש. כאשר חידוש זה צובר תאוצה והופך למקצוע בפני עצמו, או אז צריך אותו אדם לחשוב ולהתפתח הלאה. כך מתפתחים תחומי הלימוד וכלכלת השוק ומשפיעים אחד על השני באופן הדדי.
 
בחרו תחום לימודים, הצטיינו והשפיעו!
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים