חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

חווית תלמיד - לימודי עיצוב פנים - המכון הטכנולוגי חולון

לימודים >> חווית תלמיד - לימודי עיצוב פנים - המכון הטכנולוגי חולון
למה בחרתי ללמוד לימודי עיצוב פנים במכון הטכנולוגי חולון?
תחום העיצוב משך אותי מאז ומתמיד ועל כן הבחירה בלימודים אקדמאים מסוג זה היתה כמעט טבעית ומתבקשת עבורי. מבין שלושת מוסדות הלימודים בארץ המעניקים תואר ראשון בלימודי עיצוב פנים, בחרתי דווקא במכון הטכנולוגי חולון כיוון שלדעת אנשים מהתעשייה הוא נחשב למוביל בתחומו, וגם הודות לקרבה הגיאוגרפית למקום מגוריי ונוחות ההגעה.
לימודים - מידע
לימודי עיצוב - מידע נוסף
לימודים - מידע
מה היתרונות של  הלימודים בהם בחרתי?
מלבד מעט קורסים עיונים, רוב הקורסים במסגרת הלימודים הם מעשיים ובהם העבודות ושיעורי הבית מוצגים ונחשפים לעיני כל הכיתה. עובדה זו מאפשרת לסטודנט להיחשף למגוון רחב מאוד של רעיונות וטכניקות ועל ידי כך הסטודנטים למעשה מפרים זה את זה, ומעשירים את הידע שלהם מעבר לתכנים שמועברים על ידי המרצים.

מה החסרונות בלימודי עיצוב פנים?
תוכנית הלימודים מתמקדת בעיקר בפן היצירתי אומנותי ופחות בפן הפרקטי-מעשי של המקצוע. לשיטת קובעי תוכנית הלימודים, יהיה לבוגרי לימודי עיצוב פנים מספיק זמן ללמוד אודות הפרקטיקה תוך כדי עבודתם לאחר היציאה לשוק, ולדבריהם, המסגרת האקדמית היא ההזדמנות היחידה של הסטודנטים לפתח את החוש היצירתי ולרכוש כלים אמנותיים שלא יוכלו להשיג בהמשך ב'עולם האמיתי'. חסרון נוסף נעוץ באינטנסיביות הקיצונית של הלימודים שמקשה מאוד על הסטודנט לעבוד במקביל על מנת לממן את לימודיו, ואף כופה עליו היכרות מעמיקה עם המושג 'לילות לבנים'. העומס בלוח הזמנים, יחד עם החשש מקבלת ביקורת רעה (מול כל הכיתה, כזכור), יוצרים לחץ מנטלי ונפשי גדול מאוד, שרבים אינם עומדים בו וחווים משברים המלווים בבכי רב. חסרון משמעותי נוסף כרוך בכך שאת חומרי הגלם איתם מייצרים הסטודנטים את עבודותיהם בלימודי עיצוב פנים, הם ממנים עבור עצמם. כך נוצרים לעיתים פערים בין הסטודנטים שיכולים להרשות לעצמם שימוש בחומרי גלם יקרים, לבין סטודנטים שידם פחות משגת ונאלצים להתפשר על חומרי גלם זולים או פשוטים יותר. ההוצאות עבור חומרי גלם וציוד, אגב, מגיעות בקלות למאות שקלים בחודש.

מה הפתיע אותי בלימודים?
הופתעתי לרעה מהפערים הגדולים שקיימים בין המקצוע בשטח והמיומנויות שנדרשים לו, לבין הלימודים, התכנים שלהם והכלים שהם מקנים לך.

מה אהבתי בלימודי עיצוב פנים 
הלימודים כוללים הגשות גדולות, בהן ניכרת אווירה חגיגית ממש. מי שמספיק להירגע מהלחץ ההיסטרי שקודם לכל הגשה גדולה, יכול ליהנות מהיום המדובר ואולי אפילו להתרגש. זאת בתנאי שהביקורת שהוא יקבל לא תהרוס את כל החגיגה...

לימודים - מידעהקורס שהכי אהבתי בלימודי עיצוב פנים
בסמסטר הראשון בשנה א' של לימודי עיצוב פנים ישנו קורס שנקרא "שיטות וחומרים" אותו מעביר מר איציק נאור. במסגרת הקורס הסטודנטים עורכים היכרות עם המכשירים, הציוד והכלים שבסדנה - החל ממכונת שיוף קטנה ועד מסור שולחן ענק, לומדים להשתמש בהם, ומתנסים בשימוש בחומרי גלם שונים. הלימודים בקורס מתמקדים בעבודה עם עץ לסוגיו השונים, ובמהלך הסמסטר הסטודנטים מתבקשים להגיש שלושה תרגילים, שאחד מהם הוא פרויקט הסיום של הקורס.  איציק נאור, המרצה, הוא אחד מאנשי הסגל האהובים ביותר על הסטודנטים. מעבר למקצועיות הטכנית איציק הוא מעין אבא טוב של כל תלמידיו. תמיד שמח לעזור, לייעץ או סתם להקשיב. תמיד מחייך, תמיד מחבק... ובמסגרת לימודים מהסוג הזה מדובר במצרך מאוד מבוקש.

לימודים - מידעהקורס שהכי לא אהבתי
בסמסטר א' בשנה ב' של הלימודים לומדים קורס "מבוא לטכנולוגיה". קורס אשר מכיל תכנים מאוד חשובים ומהותיים להמשך עבודת הסטודנט עם סיום לימודיו. משום מה, שיטת ההוראה בקורס אינה רצינית מספיק והתכנים שבו מועברים בצורה שטחית. בנוסף, אחד המרצים שמעבירים את הקורס – אדריכל ניסן ורשבסקי, משדר גם הוא זלזול: לעיתים מאחר לשיעורים, תמיד מקצר אותם בצורה משמעותית (עד כדי שעתיים לפני הזמן) כדי שיוכל לצאת הביתה מוקדם ויוצא מהשיעור (או לחילופין משחק בפלאפון שלו) באמצע העברת המצגת על ידי הסטודנטים.

הקטע הכי הזוי שעברתי בלימודי עיצוב פנים

ביום הראשון ללימודים בקורס ציור ורישום התבקשנו על-ידי המרצה לצייר (או יותר נכון – לקשקש) לצלילי יצירות קלאסיות את מה שאנחנו מרגישים מהמנגינה. כך עשינו מספר פעמים, והמרצה החלה להיות מרוצה מהתוצאה רק כאשר כל הכיתה החלה ממש להציג קשקושים חסרי משמעות שלא ניתן היה לראות בהם שום ציור מילולי. בשלב הזה היא החלה להעניק פרשנות מתוחכמת וניתוח מעמיק לכל ציור, והדהימה אפילו את בעלי הציור עצמו, שהתביישו להודות שבשבילם זה פשוט 'קשקוש בלבוש'.

שורה תחתונה
 
מי שנמשך לתחום העיצוב ימצא את הלימודים האלו מעניינים, מאתגרים ומעשירים. אך יחד עם זאת, אנשים שמחפשים את התכל'ס והפרקטיקה שבמקצוע, בעיקר אלו שלא מתחברים לפן המופשט והאמנותי, עלולים להתאכזב מאוד. קיימים מסלולי לימודים אחרים, קצרים ומרוכזים יותר, שמעניקים תעודה (לא תואר אקדמי) בעיצוב פנים, ועבור אותם אנשים ייתכן ומדובר בתחליף הולם וראוי, שכן במסלולים אלו ניתן דגש רב על הפן המעשי.
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים