חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית
דף הבית >> לימודי הנדסה >> לימודי הנדסה כימית

לימודי הנדסה כימית – לעסוק בכימיה, להרוויח כמו מהנדס

לימודי הנדסה כימית הם לימודים שמשלבים לימודי הנדסה עם התמחות בכימיה, ובניגוד ללימודים בפוקלטה לכימיה, עם תואר ראשון בהנדסה כימית ניתן להשתלב בשוק העבודה בקלות הודות לתעודת המהנדס לה זוכים הבוגרים בסיום הלימודים.
 
אחד ההבדלים הגדולים בין לימודי הנדסה כימית לבין לימודים בפקולטה לכימיה, הם שבסוף התואר בוגרי הנדסת כימיה הם אלו שמהווים את הדרג הגבוה יותר. התפקיד שלהם אינו רק ליצור חומרים כימיים, אלא למצוא את החומרים שיהפכו לרווחיים לחברה המעסיקה תוך שימוש בתהליכים יעילים ומבט על צרכי התעשיה. 
לימודים - מידע
לימודי הנדסה - מידע נוסף
לימודים - מידע
מה לומדים במסגרת לימודי הנדסה כימית?
מכיוון שלימודים במחלקה להנדסה כימית מכשירים את הבוגרים לפתח חומרים, עליהם להכיר את החומרים הקיימים מהאטומים והמולוקולות המרכיבים אותם ועד לתהליכים שעוברים עליהם בשילוב עם חומרים אחרים. הואיל והייעוד של חומרים המיוצרים באמצעות הנדסת כימיה הוא תעשיית ההנדסה על הסטודנטים ללמוד את העקרונות של לימודי הנדסה ולדעת להשתמש בהם בעבודתם. כתוצאה מכך לימודי הנדסה כימית משלבים בין מקצועות שונים ממדעי הטבע כגון ביולוגיה וכימיה על נושאיה השונים – כימיה אנליטית; אורגנית ואנ-אורגנית, פולימרים, ריאקציות, בקרת תהליכים, ועוד. תוכנית הלימודים משלב לימודי הנדסה כגון מתמטיקה, תחומי פיזיקה שונים כגון תכונות פיזיקליות של חומרים, אלקטרומגנטיות, מכניקה ותרמודינאמיקה, לימודי תכנות בשפת C, סטטיסטיקה, תהליכי ייצור ועוד.
 
בשנה ג' של הלימודים לימודי הנדסה כימית מאפשרים התמחות במספר מסלולים – הנדסה ביוכימית, הכוללת לימודי ביולוגיה בהיקף רחב; הנדסת תהליכים, הכוללת לימודי בקרת תהליך וייעול תהליכים וכן אנליזה מכשירית; וחומרים מתקדמים ויישומי מחשב הכוללים דגש על תכנות. ניתן להתמחות גם בתחומי הננו טכנולוגיה, הטכנולוגיה הסביבתית ועוד באמצעות שילוב לימודים עם פקולטות שונות.    
 
לימודי הנדסה כימית נמשכים 4 שנות לימודים אקדמאיות לתעודת B.Sc, או שנתיים במסגרת לימודים לתעודת הנדסאי כימיה. עבודתו של הנדסאי כימיה תכלול השתתפות בביצועם של תהליכי יצור ויישומם, הפעלת מכשור, עיבוד נתוני מחקר ועוד.
 
מה בוגרי לימודי הנדסה כימית עושים בשוק העבודה?
בזמן הלימודים, סטודנטים להנדסה כימית יכולים להשתלב במפעלים וחברות שונים בתעשייה במשרת סטודנט ולהעשיר את ניסיונם המקצועי במקביל לידע שהם צוברים. בוגרי לימודים בהנדסה כימית הם החלק שאחראי על היעילות והרווחיות במפעלים שעוסקים בפיתוח תהליכים כימיים. התעשיות שבהם פועלים מהנדסי כימיה מגוונות וכוללות את תעשיית התרופות העניפה, תעשיית הנפט ומוצריו, תעשיות המספקות שירותים לחקלאות, תעשיות אנרגיה שונות כגון חשמל וגז, תעשיות הניקיון והקוסמטיקה, תעשיית הנייר והצבע, חברות הייטק וביוטכנולוגיה ועוד.
 
מכיוון שתחומים אלו הם תחומים מקיפים למדי ובעלי צריכה רבה של מוצריהם, לימודים במחלקה להנדסה כימית מעניקים לבוגרים יתרון בשוק העבודה, כיוון שמדובר במקצוע שהביקושים אליו גבוהים וכפועל יוצא מכך המשכורות בו נאות. בתחום זה קל להתקדם מעלה ולפתח קריירה מצליחה אם אתה טוב ואוהב את מה שאתה עושה.
 
אפיקי המחקר באוניברסיטאות ומכוני מחקר למעוניינים בקריירה מחקרית, קיימים אף הם והם מאפשרים להתנסות בהנדסה כימית במסגרות המספקות את סביבת העבודה והלימודים המתקדמת והמתעדכנת ביותר בתחום זה.
 
איפה ניתן ללמוד הנדסה כימית?
המעוניינים להתחיל לימודים בהנדסה כימית באוניברסיטאות יבדקו בוודאי את הטכניון, אוניברסיטת בן גוריון בנגב ואוניברסיטת תל אביב. קיימות מספר מכללות טכנולוגיות בארץ המציעות אפיק לימודי הנדסת כימיה, ובחו"ל קיימים מספר מוסדות לימודים נחשבים בתחום זה.
 
מהן דרישות הקבלה ללימודי הנדסה כימית?
מכיוון שמדובר במקצוע השייך ללימודי הנדסה, המעונינים להתקבל ללימודים בו יצטרכו לבדוק את סכם ההנדסה שלהם, המורכב מציון בבגרות במתמטיקה, ציון בפיזיקה, כימיה או מקצוע דומה בהיקף של לפחות 4 יחידות, או בציון בחינה ממיינת אותה יאלצו לעבור בשילוב ציון פסיכומטרי.
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים