חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית
דף הבית >> לימודי הנדסה >> לימודי הנדסת חשמל
לימודי הנדסת חשמל – הסיירת המובחרת של המחלקה להנדסה
לימודי הנדסת חשמל נחשבים לתואר היוקרתי ביותר במחלקה להנדסה ולמשאת ליבם של סטודנטים רבים הטורחים לחרוש עבורם במהלך קורסי פסיכומטרי בכדי להוציא את הציון הגבוה הנדרש לשם קבלה אליהם. לימודי הנדסת חשמל נחשבים למקצוע לימודים בעל אוריינטציה גברית, אך הנשים המעטות שלומדות בו זוכות ליחס של מלכות, בעיקר אם הן נוטות לסכם בצורה מסודרת ובכתב ברור. 
לימודים - מידע
לימודי הנדסה - מידע נוסף
לימודים - מידע
מה כוללים לימודי הנדסת חשמל?
לימודי הנדסת חשמל כוללים תכני לימודים רבים. בהיותם שייכים ללימודי הנדסה, כל מקצועות הבסיס ההנדסיים נלמדים בהם במהלך התואר ברמה הגבוהה ביותר. ספציפית, לימודים בפקולטה להנדסת חשמל כוללים 7 מסלולי התמחות אפשריים מהם בוחר הסטודנט את העדפותיו.

התחומים בהם יכול בוגר לימודים בהנדסת חשמל להתמחות הינם מגוונים: אפשרות אחת היא התמחות בתחום האלקטרוניקה במסגרתה מתמחה הסטודנט בתכנון מעגלים חשמליים. אפשרות אחרת היא התמחות בעיבוד אותות הכוללת עבודה אל מול אותות חשמליים ואחרים, פענוחם והצגתם. אפשרויות נוספות להתמחות בלימודי הנדסת חשמל כוללות את ההתמחות באלקטרואופטיקה המשלבת בין לימודי אלקטרוניקה ללימודי אופטיקה, התמחות בבקרה על מערכות שונות מתחומי החשמל, המכונות, הרובוטיקה ועוד. אפשרויות נוספות להתמחות הינן התמחות בתחום תקשורת מחשבים ומעגלים חשמליים, התמחות באנרגיית הספק, וכן הנדסת מחשבים.

לימודים לתואר בהנדסת חשמל אורכים 4 שנים וכוללים לצד מקצועות הבסיס של לימודי הנדסה גם לימודי בסיס במכניקה, חומרים, חשמל ובקרה, שדות אלקטרומגנטיים, אותות ומערכות ואלקטרוניקה ותכנות. בשלב הבא הסטודנט בוחר את התחום בו הוא מעוניין להתמחות ובוחר את מערכת הלימודים הרלוונטית להתמחות זו. התואר אותו מקבל בוגר לימודים במחלקה להנדסת חשמל הוא B.Sc (מוסמך במדעים) והוא מקנה את זכות ההרשמה של הבוגר בפנקס המהנדסים.

מסלול נוסף ללימודי הנדסת חשמל, הינו מסלול הנדסאי הנמשך בין שנתיים ל-3 שנים כתלות בסוג הלימודים (יום או ערב בהתאמה). תוכנית לימודים טיפוסית של מסלול זה כוללת קורסי פיזיקה, תכנות, מתמטיקה, חשמל, אלקטרוניקה, בקרה, הספק ורשתות. בוגרי המסלול זוכים לדיפלומת הנדסאי וביכולתם לערוך תוכניות חשמל עד לעוצמת זרם מסוימת בלבד.

מהם תנאי הקבלה להנדסת חשמל?
תנאי הקבלה באוניברסיטאות ללימודי הנדסת חשמל כוללים 4 יחידות מתמטיקה בציון 90 או 5 יחידות בציון 80 ומעלה, וכן קיימת העדפה לבעלי 5 יחידות בפיזיקה בציון 80 ומעלה. כמו כן בכדי להתקבל ללימודים בפקולטה להנדסת חשמל יש צורך בציון פסיכומטרי 650 לפחות.

יתרונות בבחירה בלימודי הנדסת חשמל
לימודים בפקולטה להנדסת חשמל הם לימודים שמסדרים את בוגריהם מבחינת רמת הכנסה ועתיד מקצועי. בשוק העבודה הישראלי קיים ביקוש ער למהנדסי חשמל והללו זוכים לשכר התחלתי של 8,000 ₪ ברוטו ומעלה בנוסף להטבות ועליה שנתית בשכר. בוגרי לימודים במחלקה להנדסת חשמל יכולים להשתלב בחברות הייטק, במגזר הציבורי, בתעשייה ואף בתעשיות הבטחוניות, ומגוון האפשרויות להתמחות פותח דלתות רבים בפני בוגרי הלימודים במחלקה להנדסת חשמל.

יתרונות ברורים נוספים הם היוקרה הנלווית לקבלה ללימודי הנדסת חשמל שאינה מסתכמת ביוקרה אקדמאית בלבד, אלא גם בהעדפה ברורה למהנדסי חשמל בקרב רבות מרווקות הקמפוס. מכיוון שמדובר בתחום שממשיך להתחדש כל הזמן, הלימודים עוברים שינויים ועדכונים ושוק העבודה מציע אפשרויות להוביל את חזית הטכנולוגיה.

נשמע טוב! אילו מוסדות לימודים מציעים לימודי הנדסת חשמל?
ניתן להרשם ללימודים בפקולטה להנדסת חשמל באוניברסיטאות הבאות: טכניון, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בר אילן ובמגוון של מכללות טכנולוגיות והנדסיות. חלק מהמכללות מעניקות לבוגרים תואר B.Tech ולא B.Sc ועל כן על המעוניינים להמשיך ללימודי הנדסה לתואר שני בפקולטה להנדסת חשמל צריכים לוודא מראש כי המוסד האקדמי אליו הם נרשמים ללימודים מעניק תואר B.Tech.


 
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים