חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

לימודי הנדסת תעשיה וניהול

לימודים >> לימודי הנדסת תעשיה וניהול
חולמים להיות מנהלים ולהביא נחת לאמא? לימודי הנדסת תעשיה וניהול זה הדבר בשבילכם
לימודי הנדסת תעשיה וניהול, או בקיצור הנדסת תעו"ן, הם אחד ממקצועות הלימודים המושמצים באקדמיה. לימודים אלו זכו שלא בצדק לכינוי המזלזל "מעשייה וטיול", אבל לפני שמוותרים על לימודים אלו, שווה לבדוק מה הם מציעים לך כסטודנט וכאפשרות לקריירה.
לימודים - מידע
לימודי הנדסה - מידע נוסף
לימודים - מידע
מה זה בעצם הנדסת תעשייה וניהול?
הסיבה לזלזול בלימודי הנדסת תעשיה וניהול נובעת מכך שמבין כל התחומים הנכללים תחת לימודי הנדסה, זהו התחום ה"רך" ביותר. אמנם לימודי הנדסת תעו"ן כוללים קורסים בפיזיקה, מתמטיקה ותכנות המתחייבים מהיותו תחום לימודים הנדסי, אך הם משלבים גם קורסים מתחומי הכלכלה, הפסיכולוגיה, משאבי האנוש והניהול. יש הטוענים ששילוב זה הוא שהופך את הנדסת תעו"ן למקצוע המבוקש ביותר בקרב נשים מתוך לימודי הנדסה בכלל, כך שאם חפצה נפשכם בבת זוג מהנדסת, או אתן משתוקקות להיות מהנדסות ומנהלות – שווה להתחיל דווקא במחלקה זו.

בכדי לזכות בתואר תאלצו להקדיש 4 שנות לימודים למחלקה להנדסת תעשיה וניהול. לאחר לימודי הבסיס של הנדסת תעו"ן, תצטרכו לבחור בין מסלול התמחות בניהול מערכות תפעול לבין מסלול במערכות מידע ולקנח את הלימודים בפרוייקט יישומי המוציא לפועל את כל העקרונות אותם תלמדו במהלך התואר.

המחפשים קיצור דרך יכולים ללמוד לתעודת הנדסאי תעשיה וניהול שדורשת בין 2-3 שנות לימודים ומאפשרת התמחות במגוון רחב מאד של תחומים הנדרשים בארגונים – משיווק ועד מחשבים. 

היתרונות של לימוד הנדסת תעשיה וניהול
הנדסת תעשיה וניהול היא תחום הנדסי וככזה היא מגדילה את הסיכוי למציאת עבודה בסיום התואר, בניגוד למשל ללימודי ניהול בלבד. בהיותה כוללת לימודי ניהול כחלק מתוכנית הלימודים, הנדסת תעו"ן מאפשרת לבוגריה להשתלב בתפקידי ניהול ולהנות מהתואר של מהנדס הרשום בפנקס המהנדסים – בקיצור, תואר שהוא החלום של כל אמא יהודיה.
 
לימודי הנדסת תעשיה וניהול מאפשרים להכיר מגוון של תחומים ותפקידים בארגונים ועל כן הם מתאימים למי שעוד לא סגור על מה הוא רוצה להיות כשיהיה גדול. מכיוון שמדובר בתפקיד שמתפתח במקביל למתרחש בתעשיה, הרלוונטיות של חומר הלימודים לתפקיד בפועל גבוהה (מה שלא קורה בהרבה מאד תחומים, כולל בלימודי הנדסה אחרים), וכן יש ביקוש לבוגרי לימודי הנדסת תעו"ן בשוק העבודה.

נשמע טוב! אז איפה לומדים את זה? 
מוסדות לימודים המלמדים הנדסת תעו"ן נחלקים לשניים – אלו שמעניקים תואר BSc במדעים ואלו המעניקים תואר BTech. המוסדות המעניקים BSc מאפשרים לבוגריהם להמשיך לתואר שני בתחום הנדסי (scM) בעוד אלו המעניקים תואר BTech מאפשרים להמשיך ללימודים לתואר שני רגיל בלבד (Ma). אם אתם לא מעוניינים בכלל להמשיך לתואר שני, מגוון האפשרויות פתוח בפניכם והוא כולל את הטכניון ואת אוניברסיטת תל אביב, בן גוריון והפתוחה כמו גם מכללות הנדסיות רבות.

בכדי להתקבל ללימודים בהנדסת תעו"ן באוניברסיטאות תזדקקו לפסיכומטרי 600 לפחות, כאשר באוניברסיטה הפתוחה ובמכללות שונות תנאי הקבלה עשויים להשתנות. אם אין לכם פסיכומטרי 600 או סכם הנדסה גבוה מספיק, אופציה נוספת היא ללמוד בחו"ל, שם יש מספר אוניברסיטאות ומכונים טכנולוגיים בעלי הכרה והערכה בינלאומית.

מה קורה בחוץ?
המשכורות בתחום הנדסת תעשיה וניהול יכולות להגיע גבוה מאד בהתאם לתפקיד אליו נקלטתם, למקום העבודה אליו התקבלתם וליכולות האישיות שלכם. מכיוון שלימודים בתחום זה מערבים נושאים שונים, האפשרויות להשתלב בשוק העבודה רבות מאשר אלו הקיימות בכל תחום לימודים אחר, והדרישה למנהלים בעלי רקע בהנדסת תעשיה וניהול הופכת את לימודים אלו לבחירה מושכלת ואטרקטיבית.
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים