חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

לימודי עיצוב - מכינה

לימודים >> לימודי עיצוב - מכינה

לימודי עיצוב - מידע נוסף

מכינה למסלול לימודי עיצוב


לימודי עיצוב לתואר בעיצוב הנם מרתקים ומגוונים. קיימים היום מסלולים רבים ומוסדות לימודי עיצוב שונים המקנים תואר בעיצוב החל ב: לימודי עיצוב אופנה, לימודי עיצוב גרפי, לימודי עיצוב פנים או לימודי עיצוב תעשייתי. כפי שמוסדות הלימוד המלמדים לימודי עיצוב הולכים ומתרבים, כך עולה גם הביקוש למקצועות אלה. התוצאה היא, שעל כל נרשם למסלול לימודי עיצוב, ישנם עוד כחמישה עד עשרה כמותו המתמודדים על אותו המקום בדיוק. כולם מוכשרים, כולם בעלי מוטיבציה וכולם בטוחים שהם הולכים להטביע את חותמם ולשנות את עולם העיצוב. אם כן, כיצד ניתן לשפר את סיכויי הקבלה ולהתקבל למוסד המבוקש?

מכינה ללימודי עיצוב


סטודנטים רבים הלומדים היום לימודי עיצוב התחילו את דרכם במכינה לפני לימודי עיצוב. מכינה לעיצוב הנה למעשה סדרה של מפגשים בקבוצה של מועמדים לתחילת לימודי עיצוב ובהנחיית מעצבים מקצועיים. מכינה למסלול לימודי עיצוב נמשכת כמה שבועות עד כמה חודשים, ובה לומדים להכיר את עולם העיצוב ואת תהליך העיצוב. במכינה ללימודי עיצוב ישנן פעילויות שונות בכל מפגש. במרבית המכינות שומעים הרצאות תיאורטיות בנושאים שונים כגון תולדות האמנות, סגנונות באמנות ובעיצוב ועוד. כמו כן ישנם לעיתים סיורים מודרכים לתערוכות, מוזיאונים או אתרים מעניינים אחרים. במרבית המכינות למסלול לימודי עיצוב גם מתקיימים שיעורי רישום חופשי, בהם לומדים את יסודות הרישום בעפרון, פחם וצבע. מלבד כל אלה, לב המכינה ללימודי עיצוב נמצא בתהליך היצירה של עבודות ופרויקטים. מדי שיעור תינתן לתלמידים משימה עיצובית חדשה, ועליהם יהיה לבצע אותה ולהציג אותה בפני הקבוצה באחד המפגשים הבאים. הדבר נועד להרגיל את הסטודנטים לתהליך היצירה כפי שמתרחש במבחן המיון, באקדמיה ואף בחיים המקצועיים. התהליך כולל חשיבה על רעיון מקורי, השגת חומרים הדרושים להבעת הרעיון, ביצוע והצגה בפני הכיתה והמנחים. תוך כדי התהליך, זוכים הסטודנטים להנחיה וביקורת מקצועית על העבודות שלהם. שיטת עבודה זו, המכונה גם "סטודיו", מאפשרת דיון ולימוד אחד מהשני, תוך חשיפה לנושאים ומושגים שונים בעיצוב. פעילות נוספת המתקיימת בחלק מהמכינות, הנה "מבחן סימולציה". במבחן זה מנסים לדמות את השאלות והתנאים של מבחן אמיתי במוסד והתחום אותו תרצו ללמוד. לאחר המבחן תקבלו סיכום והנחיה ממנחי המכינה.

איך בוחרים מכינה למסלול לימודי עיצוב?


קיימות היום בישראל מכינות רבות למסלולי לימודי עיצוב, והבחירה לא תמיד פשוטה. כאשר אתם משווים בין מכינות שונות לעיצוב, בדקו האם מדובר ב"מכינה פרטית" אותה מנהל למעשה אדם פרטי לרוב בקבוצות קטנות של 1-3 תלמידים, או במכינה מסודרת השייכת למוסד עם אמצעים וניסיון בפיתוח הדרכה. כמו כן בדקו אילו נושאים שונים ופעילויות כוללת המכינה. תחת הכותרת "מכינה ללימודי עיצוב" נמצאות גם מכינות העוסקות נניח בשיעורי רישום בלבד. בדקו תמיד מה קורה במידה ולא התקבלתם בדיוק לאן שרציתם: האם עליכם לשלם עבור מכינה חדשה, או שילוו אתכם עד שתתקבלו למסלול לימודי עיצוב? עוד גורם חשוב הנו האנשים המעבירים את המכינה, או מנחי המכינה. האם כל המנחים מאותו התחום, או שיש מגוון של תחומים כגון מעצב פנים, מעצב תעשייתי, אדריכל, צייר וכו'? במכינות מסוימות גם מקבלים חומרי יצירה, ודבר זה חשוב בפני עצמו. עלות חומרי היצירה לצורך מכינה למסלול לימודי עיצוב יכול להגיע בקלות לכמה מאות שקלים. מחיר מכינה לעיצוב גם הוא שיקול כמובן, וקיימים בשוק הבדלים משמעותיים בעלויות בין מכינות שונות. ישנן מכינות אשר מעניקות מבצעי הרשמה ומלגות, ותמיד כדאי לשאול ולהתעדכן. שיקולים נוספים הם כמובן מיקום המכינה, דרכי הגעה ושעות הפעילות.

יש אשר יגידו, שהמכינות למסלול לימודי עיצוב הפכו תנאי חובה למי שרוצה להתקבל ללימודים בתחומים אלה. ניתן אף לשמוע כאלה היוצאים כנגד התופעה, ומזכירים את מה שקורה בשוק לימודי פסיכומטרי. השאלה אינה שאלה עקרונית של האם טוב ונכון שתתקיימנה מכינות לקראת לימודי עיצוב, אלא האם את / אתה רוצים להתקבל וללמוד כבר במועד ההרשמה הקרוב. העובדה הידועה היא שהסיכוי להתקבל עולה משמעותית אצל מי שהתכונן היטב לקראת שלבי המיון למסלול לימודי עיצוב.
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים