חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

לימודי פסיכולוגיה, אוניברסיטת בן גוריון - חווית תלמיד

לימודים >> לימודי פסיכולוגיה, אוניברסיטת בן גוריון - חווית תלמיד
לימודי פסיכולוגיה - מידע נוסף
למה בחרתי ללמוד פסיכולוגיה לתואר ראשון באוניברסיטת בן גוריון?
כמו רוב מי שבוחר בלימודי פסיכולוגיה, גם אני הגעתי לחוג אחרי שהרבה אנשים טענו שמדובר במקצוע שמתאים לי, ומבין כל חוגי הלימוד באוניברסיטה זה היה החוג שנתפס אצלי כמעניין ביותר. לימודי פסיכולוגיה באוניברסיטת בן גוריון נלמדים במסגרת דו חוגית או במסגרת העונה לשם מדעי ההתנהגות, הכוללת לימודי פסיכולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה ובה אני למדתי. בחרתי ללמוד באב"ג כיוון שהמחלקה לפסיכולוגיה בה נחשבת לטובה מאד וכוללת מרצים מעניינים במיוחד בתחומי הפסיכולוגיה החברתית, הארגונית, הפסיכופיזיולוגיה, והקלינית.  
לימודים - מידע

 מה אהבתי בלימודי פסיכולוגיה
לימודי פסיכולוגיה כוללים לימודים של תחומים שונים כגון פסיכופיזיולוגיה, פסיכולוגיה חברתית, ארגונית, קוגניטיבית וכו'. כיוון שהתואר מציע טעימות מנושאים שונים, חומר הלימוד בו מגוון יחסית והוא פותח אפשרויות לעתיד שלא הכרת בקיומן כאשר נרשמת לתואר. בנוסף, לימודי פסיכולוגיה מספקים לך כבר בתואר הראשון כלים שאתה יכול להשתמש בהם בחיים האמיתיים – כלים להבנת הדרך שבה אנשים חושבים, להשגת שיתוף פעולה מאחרים ואפילו להבנה של טיפוסים שבהם יצא לך להתקל בחייך וכיצד להתמודד איתם.

 מה הפתיע אותי בלימודי פסיכולוגיה
כמו רוב הסטודנטים שבוחרים בלימודי פסיכולוגיה, עד לשנה האחרונה בתואר גם אני לא הייתי מודעת לצוואר הבקבוק בדרך לתואר השני. הגילוי כי עבור המועמדות לתואר שני יש צורך בשתי המלצות, שאחת מהן המלצת שדה (המושגת באמצעות התנסות בשטח), בציון גבוה מ-87 ברוב התחומים, במבחן מתא"ם המתפלג בצורה דומה למבחן פסיכומטרי, בחשיפת הקישקע בשאלוני הקבלה ובדינמיקות קבוצתיות, כאשר מגלים מהי הכמות הזעירה יחסית של מתקבלים לתואר שני, לימודי פסיכולוגיה יכולים להפתיע לרעה. 

לימודים - מידע הקורס שהכי אהבתי
פסיכולוגיה חברתית - ד"ר אורית טיקוצינסקי
הקורס בפסיכולוגיה חברתית עוסק בנושאים שאנו נתקלים בהם ביום יום כחלק מההתנהגות האנושית. ניסויים פסיכולוגיים רבים מתחום זה הם ניסויים שזכו לתהודה גם מחוץ לאקדמיה כמו מחקרי הציות והקונפורמיות של סטנלי מילגרם. מלבד החומר המעניין מלכתחילה, גם הדרך שבה המרצה מעבירה את הקורס מרתקת והקישור לאירועים אקטואליים אותו עושה ד"ר טיקוצינסקי הופך אותו לאחד הקורסים המהנים בתואר. 

פסיכולוגיה ארגונית – ד"ר נעמה מירן
הקורס בפסיכולוגיה ארגונית שונה כמעט מכל קורס שלוקחים במסגרת לימודי פסיכולוגיה, כיוון שמה שנמצא בו בפוקוס הוא הארגון. הקורס שמועבר על ידי ד"ר נעמה מירן מלמד אותך לפרש התנהגות ארגונית, לזהות כשלים בארגונים ולהבין כיצד ניתן לייעל ארגונים. מכיוון שד"ר מירן היא יועצת ארגונית, היא מביאה לשיעור רבות מהניסיון שלה ומקשרת בין התיאוריה למציאות.

לימודים - מידע הקורס שהכי לא אהבתי
פסיכולוגיה התפתחותית – ד"ר אנדראה ברגר
פסיכולוגיה התפתחותית הוא תחום שעוסק בפסיכולוגיה של ילדים, משלב העובר ועד שלב הבגרות. הקורס עצמו יכול לעשות טראומה לכל הורה לעתיד, כיוון שלומדים ממנו שילד שנולד בריא זה נס סטטיסטי בערך. אולי מכיוון שהיא עובדת המון בחברת ילדים, המרצה נשמעת כאילו היא מסבירה לילדים קטנים את החומר ולא לסטודנטים, ובנוסף לחומר הלימוד המתיש של הקורס מדובר בקורס הפסיכולוגיה הגרוע ביותר בתואר, אם לא מחשיבים את הסטטיסטיקות.

 הקטע הכי הזוי שעברתי בלימודי פסיכולוגיה
על אף הדימוי שיצא להם כמדעי הדשא, לימודי פסיכולוגיה הם לימודים תחרותיים למדי, ואנשים משקיעים ימים רבים בחרישה למבחנים. מכיוון שקיים צוואר בקבוק רציני בתואר שני, התחרות על כל נקודה במבחן גדולה. כתוצאה מכך ניתן לראות אנשים מערערים על ציון 98 מתוך תקווה לגרד עוד נקודה או שתיים.

 שורה תחתונה
לימודי פסיכולוגיה הם מחוגי הלימוד המעניינים ביותר באקדמיה. עם זאת, כאשר בוחרים בלימודי פסיכולוגיה חשוב להכיר בקיומו של צוואר הבקבוק ולנסות אולי לשלב את התואר עם תואר פרקטי יותר, שמעניק למסיים הכשרה למקצוע. עוד חשוב לדעת שגם אם מתקבלים לתארים מתקדמים בפסיכולוגיה בכלל ובקלינית בפרט הדרך ארוכה וקשה עד לקבלת ההסמכה ולכן כדאי להתכונן לשנים ארוכות של לימודים ועבודה בשכר סטודנט. 

לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים