חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

לימודים משתלמים

לימודים >> לימודים משתלמים
דף הבית >> לימודים אקדמאיים >> לימודים משתלמים
לימודים משתלמים - אילו לימודים אקדמאיים מבטיחים משכורות גבוהות?

אחת הדילמות המרכזיות של כל מי שמעוניין להתחיל לימודים אקדמאיים היא באיזה מסלול לבחור – האם ללכת על מה שמעניין אך יתכן ויהיה קשה למצוא בו עבודה או דווקא על המקצועות התובעניים המבטיחים בסופם משכורת גבוהה?

לימודים ששווים כסף
מי שמעוניין לעשות תואר על מנת להרוויח טוב בעתיד ישמח בוודאי לדעת כי על פי סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והמועצה להשכלה גבוהה, כי לימודים
לימודים אקדמאיים - מידע נוסף
לימודים - מידע
בפקולטות למתמטיקה, סטטיסטיקה ומדעי המחשב יבטיחו שכר ממוצע הגבוה ב-50% מהשכר אותו יקבלו בוגרי לימודים בפקולטה למדעי הטבע. מקצועות לימוד משתלמים נוספים הם הנדסה ואדריכלות, הזוכים אף הם לדרגות שכר קרובות לאלו הניתנות לבוגרי לימודים במתמטיקה ומדעי המחשב. 
 
באופן מפתיע לימודים בפקולטה למדעי הטבע הם אלו שישתלמו לכם אפילו פחות מלימודים בפקולטות למדעי הרוח, חינוך או מדעי החברה. אחת הסיבות לכך היא שבשביל לעבוד בתחום מדעי החיים נדרש תואר שני לפחות, ובוגרי התואר הראשון יכולים למצוא בסיום הלימודים כמעט רק עבודות במשרות חלקיות או במשרות סטודנט.
 
אפקט מוסד הלימודים
למוסד לימודים שהעניק את התואר יש גם כן השפעה על השכר שיקבל הבוגר. על אף הדימוי שלה כ"לא באמת אוניברסיטה", בוגרי האוניברסיטה הפתוחה זוכים למשכורות גבוהות ומכובדות למדי בתחומים השונים הנלמדים בה. יתכן כי הסיבה לכך היא שלא רבים צולחים את הלימודים באוניברסיטה הפתוחה, וההנחה היא כי למסיימי הלימודים בה יש משמעת עצמית גבוהה ומסוגלות אישית, ועל כן הם מצרך מבוקש בשוק העבודה.
 
מסיימי לימודים במוסדות אקדמיים שונים זוכים למשכורות שונות, כתלות ביוקרת המסלול והתעודה. על פי הסקר, מסיימי לימודים בפקולטה למתמטיקה, סטטיסטיקה או מדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה ירוויחו כ-98 אלף ₪ יותר מבוגרי תואר דומה במכללה האקדמית ספיר, ובוגרי לימודי מנהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים ירוויחו 63 אלף ₪ יותר בשנה מעמיתיהם שלמדו בבית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים.
 
מדוע פקולטות מסוימות במוסדות לימודים מסוימים נחשבים יותר?
המדדים לקביעת יוקרתן של פקולטות מסוימות נגזרות מההכרה בחשיבותו של מוסד הלימודים בחו"ל, במדרגים המודדים את איכותו מבחינת פרסומים ויוקרה אקדמית כמו גם מבחינת רמת הלימודים. כמובן שההבדלים בין מכללות לאוניברסיטאות עדיין עומדים בעיינם מבחינת שוק העבודה, ועל כן לימודים ברוב האוניברסיטאות יניבו לכם משכורות גבוהות יותר מלימודים במכללה, כאשר הסייג הוא לגבי מכללות מתמחות ובעלות מוניטין כגון הבינתחומי, בצלאל ושנקר ודומיהם.
 
ציוני הפסיכומטרי והסכם הנדרשים על ידי מוסדות הלימודים השונים קשורים באופן ישיר לדרגות השכר של בוגרי הלימודים. ככל שנדרש ציון פסיכומטרי גבוה יותר כך גם השכר בעתיד יהיה גבוה יותר, מתוך אמונה בכך שבוגרי מוסד לימודים זה הם עילית המוחות. הדרישה לציוני פסיכומטרי גבוהים קיימת יותר באוניברסיטאות מאשר במכללות ועל כן היא מחזקת את הטענה בדבר הפרשי המשכורות בין מוסדות הלימודים השונים. אם נחזור להשוואה בין האוניברסיטה הפתוחה לספיר, נגלה כי קיים פער של 74 נקודות בקבלה למוסדות השונים על בסיס ציון פסיכומטרי, וכי ציון הקבלה לספיר הוא בסביבות הציון הממוצע בעוד שבכדי להתקבל ללימודים בפקולטה למדעי המחשב בפתוחה, תזדקקו לציון פסיכומטרי משני העשירונים העליונים. 
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים