חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית
לימודי אדריכלות - מידע נוסף
אודות לימודי אדריכלות
אדריכלות עוסקת בתכנון ועיצוב סביבת האדם. אדריכלים מתכננים בתים, בנינים, רחובות וערים, ובהם מקומות מגורים, תעסוקה, מסחר, רוח, פנאי ובילוי. לימודי אדריכלות לתואר באדריכלות (תואר B.arch) נמשכים 5 שנים, ובמהלכם נדרשים הסטודנטים להתמודד עם שאלות תכנון רבות. לימודי אדריכלות כוללים גם לימודים עיוניים רבים ומגוונים ביניהם לימודי תולדות האמנות והאדריכלות, קורסים ברישום והבעה גרפית ידנית וממוחשבת, קורסים בפיסיקה ותורת המבנה, חוקי התכנון והבניה, קורסים בנושאי אקלים, שימור מבנים, עיצוב פנים, עיצוב נוף ורבים אחרים. את הלב של לימודי האדריכלות ממלאים קורסי הסטודיו בהם נדרשים התלמידים לתת מענה לשאלות תכנוניות שונות במורכבות הולכת וגוברת. את העבודות שהכינו מציגים התלמידים בפני מנחים וקהל הסטודנטים האחרים, ומקבלים ביקורת והנחיות כיצד להתקדם עם עבודתם. צורת העבודה של הסטודיו מחייבת חשיפה אישית רבה, אך הנה כלי חשוב בהתפתחותו של אדריכל.

קבלה ללימודי אדריכלות
הביקוש ללימודי אדריכלות נמצא בעליה בשנים האחרונות, ובייחוד מצטמצם המקום במחלקות הותיקות המעניקות את התואר. מספר הכיסאות הפנויים בכל שנה הוא כעשירית מכמות הנרשמים בחלק מהמוסדות, והקרב על הקבלה לתואר הופך קשה יותר בכל מועד הרשמה. תהליך הקבלה שונה במעט ממוסד למוסד, אך כולל מרכיבים דומים ובהם: מבחן יצירתיות, מבחן ידע כללי וראיון קבלה אישי - עם או בלי הצגת תיק עבודות. במבחן היצירתיות נדרש המועמד לעצב או לתכנן רעיון מסוים בזמן מוגבל. לדוגמא יתכן והמבחן יכלול תכנון של "ספריה לילדים ביער", או "עיר תלויה מעל תהום". על המועמד להפגין יצירתיות, כשרון ויכולת הבעה גרפית בזמן קצר. מבחני ידע כללי כוללים שאלות שונות בתחומי אמנות ואדריכלות, אך גם שאלות נוסח טריוויה בנושאים מגוונים. ראיון הקבלה האישי הנו השלב בעל המשקל הרב ביותר, בו ניצב המועמד מול מספר מרצים או נציגים של המחלקה. תיק עבודות אינו חובה בכל מוסד לימודים, אך במידה ותזדקקו לאחד תוכלו לקרוא עוד במאמר זה.
מכינה לאדריכלות
רבים המועמדים ללימודי אדריכלות אשר נרשמים למכינה לאדריכלות בשנה הקודמת ללימודיהם. מכינה לאדריכלות הנה החלטה נכונה לכל מי שרוצה להגיע לשלב הלימודים כשהוא בשל, מכיר את השפה והתנהלות לימודי הסטודיו, ויש לו מיומנויות בסיסיות נכונות ברישום ופרזנטציה אדריכלית. מכינה לאדריכלות מתנהלת בדומה ללימודי אדריכלות באוניברסיטה. ישנם שיעורים עיוניים לצד עבודה במתכונת של סטודיו. אופי העבודה, הביקורות וסוג הפרויקטים דומה מאד ללימודים עצמם, ולכן תורם להכנת המועמד ללימודים האמיתיים. בנוסף מתבצעים במכינה לאדריכלות מבחני סימולציה. מבחנים אלה מכינים את המועמד לתהליך הקבלה ללימודים. את המבחנים מלווים מנחי המכינה, וכל מועמד מקבל הערות ודגשים שיעזרו לו להתמודד טוב יותר עם שאלות תכנון מורכבות בזמן קצר. אין ספק שסיכויי הקבלה למוסד המבוקש בלימודי אדריכלות גבוהים בהרבה בקרב מי שהשתתף במכינה ללימודי אדריכלות. היתרון הנוסף הוא, שהמכינה תורמת גם לשלב הלימודים עצמו, לאחר הקבלה למסלול הלימודים.

איך לבחור מכינה לאדריכלות
בארץ קיימות היום מכינות רבות ללימודי אדריכלות, ונדמה שבכל שבוע מצטרף מוסד חדש לרשימה. כאשר באים לבחור מכינה לאדריכלות יש לשים לב לכמה פרטים חשובים. כולנו משווים מחירים, ואכן ישנן מכינות בשוק המקנות מבצעי הרשמה או מלגות שונות. המחירים בין מכינה למכינה יכולים להסתכם בהפרש של אלפי שקלים, לא דבר של מה בכך. בנוסף כמובן ישנו השיקול של מיקום המכינה ונוחות ההגעה, באזור מרכז הארץ פועלות עשרות מכינות שונות בשעות שונות ביממה. שאלות נוספות שכדאי לברר טרם ההרשמה קשורות למנחי המכינה עצמם. האם ישנו מנחה אחד או צוות מנחים? האם כל המנחים מאותו התחום (נניח מעצבים תעשייתיים) או שהם מרקע מגוון? מה הניסיון שלהם כאנשי מקצוע ומה הניסיון בהדרכה?
מלבד המנחים עלינו לבדוק את הרקע של המקום עצמו. מקומות חדשים רבים נסגרים מהר כפי שנפתחו. עדיף להצטרף למכינה במקום עם ניסיון וותק בהדרכה. מקומות כאלה כוללים מערך מקצועי ומסודר של פיתוח הדרכה ועזרי לימוד, והסיכוי שלכם להצליח איתם גבוה יותר. עוד שאלה שכדאי לכם לשאול בשיחת הטלפון אל המכינה לאדריכלות היא האם מקבלים ערכה של כלי יצירה עם ההרשמה. במקומות מסוימים לא תקבלו דבר, ובאחרים ערכות מפוארות בשווי של 300 או אפילו 500 ₪. מה שיישאר לאחר המכינה יוכל ללוות אתכם ללימודים עצמם, שם ההוצאות על חומרי יצירה גבוהות מאד בתחילת הדרך.

לסיכום, כדאי לכם לבקר במקום עצמו תמיד, להתרשם מאווירת המקום ומהמרצים. במידת האפשר מומלץ גם לשוחח עם תלמידים קודמים במכינה לאדריכלות ולשאול את דעתם. המכינה לאדריכלות אינה רק מכינה למבחני הקבלה, היא גם כרטיס הכניסה שלכם לעולם האדריכלות ותכין אתכם היטב לאתגרי הלימודים.
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים