חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

שיקולים בבחירת מסלול לימודים אקדמאיים

לימודים >> שיקולים בבחירת מסלול לימודים אקדמאיים
לימודים אקדמאיים - מידע נוסף

לימודים באוניברסיטה או במכללה? להתחיל לימודים או לצאת לשוק העבודה? שאלות אלו ודומות להן עומדות בפני רבים מהישראלים שסיימו את שירותם הצבאי או הלאומי ונמצאים כעת בפני הבחירה הגדולה הבאה של חייהם. אבל, לא כולם יכולים להצליח בלימודים אקדמיים ולא בכל תחום יש צורך בלימודים לפני שקופצים לשטח. בכדי לדעת איזה מסלול מתאים לכם, עליכם להתייחס למספר מאפיינים.

לימודים - מידע בחירת מסלול לימודים בהסתמך על יכולות שינון
ליכולת לשנן חומר לימוד, להבדיל בין עיקר ותפל וליכולת לסכם בצורה ברורה תהיה השפעה מכרעת על הישגיכם אם תחליטו לבחור במסלול לימודים אקדמאיים. אמנם בעלי לקויות יזכו מטעם המוסדות האקדמיים להקלות, אך קיימת קבוצה של סטודנטים שאינה עונה להגדרת לקויות הלמידה אך מפגינה קשיים בתחומים אלו המונעים ממנה להצליח. אם אתה יודע כי אתה סובל מבעיה זו אך אינך עונה להגדרת לקוי למידה, אולי כדאי לך לשקול אפיקים טכניים יותר שאינם דורשים שינון אלא הבנה.  במצב זה, כדאי לך להעדיף לימודים בעלי אופי ריאלי, לבחון את האפשרות של לימודים מקצועיים, או לבחון אפיקי תעסוקה שאינם דורשים לימודים מקדימים כתנאי.

לימודים - מידע בחירת מסלול בהסתמך על אופי סביבת הלימודים
אם אתם פורחים בסביבה תומכת וחשים אבודים כשאתם חלק מקולקטיב, כדאי לכם לשקול לימוד במכללות על פני אוניברסיטאות. מרבית הלומדים באוניברסיטאות מדווחים על תחושת ניכור – גם לאחר שנת לימודים המרצים לא מכירים את הסטודנטים בשמותיהם, ולעיתים אף לא מזהים אותם. אחד היתרונות שבו מתגאות מכללות הוא היחס האישי המוצע לתלמיד ואווירה חברתית תומכת. אם מהיכרות עם עצמכם אתם יודעים כי סביבת לימודים כזו עשויה לעזור לכם לפרוח – אולי שווה לכם לשקול ללמוד במכללה או לבחור באוניברסיטאות הנחשבות לבעלות תחום חברתי מפותח.

לימודים - מידע לימודים או עבודה?
תחומי תעסוקה מסוימים אינם דורשים לימודים אקדמאיים כתנאי להעסקה אלא מתעדפים בוגרים של קורסים ממוקדים וייעודיים. במידה ואתם יודעים מה התכניות שלכם לעתיד, בררו מה המסלול שצריך לעבור בכדי להתקבל למשרה זו ובחרו במסלול לימודים שיגביר את סיכויי הקבלה שלכם. בשוק קיימים תחומים הנחשבים לפרוצים – אין דרישות לימודים או הסמכה קודמת לעוסקים בהם, ועל כן במידה והשאיפה העתידית היא לעסוק בתחום כזה, כדאי לבדוק גם מסלולי לימודים שאינם אקדמיים אך מוכרים על ידי הגילדות והארגונים הפועלים בתחום.  ומהכיוון השני - לימודים אקדמאיים יכולים להתפס כדבר מלחיץ עבור חלק מהאנשים ועל כן שווה להם לבדוק אילו מסלולים תעסוקתיים אינם דורשים תואר כתנאי קבלה.

לימודים - מידע בחירת מסלול לימודים בהסתמך על סיכוי למלגות
בין מאות סוגי המלגות הקיימות עבור סטודנטים, קיים סוג מלגות המיועד לעידוד אוכלוסיות חלשות ומותנה בבחירת מסלולי לימודים ספציפיים. כאשר סטודנט מאוכלוסיה הזכאית למלגות מתלבט בין מסלולי לימודים שונים, כדאי לו לבדוק תחילה האם קיימים חוגי לימוד שיעניקו לו מלגות ויאפשרו לו להשקיע יותר בתואר מבלי לדאוג לבעיות כלכליות. בדרך כלל, מלגות תלויות מסלול ניתנות לסטודנטים שבוחרים במקצועות לימודים שנחשבים קשים כגון הנדסות או רפואה. לסטודנטים שזכאים למלגות לימודים מסוג זה כדאי לקחת אותם כיוון שמקצועות אלו מעניקים להם בסוף התואר מקצוע מכניס ורווחי.

לימודים - מידע בחירת מסלול בהסתמך על שיקול כלכלי
המעוניינים ללמוד לימודים אקדמאיים צריכים לקחת בחשבון גם את הפרמטר הכלכלי. כאשר בוחרים במוסד לימודים רחוק מהבית עליכם להכניס לחשבון גם את ההוצאות על נסיעות, קניות, כביסה, שכר דירה וכדומה ולוודא כי ביכולתכם לעמוד בכך כלכלית. כדאי להכניס לשיקולי בחירת מסלול לימודים גם את שיקול המרחק, כיוון שלכל אוניברסיטה ומכללה התמחות במסלולי לימוד שונים.

לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים