חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

לימודי משפטים-חוויות תלמיד

לימודים >> לימודי משפטים-חוויות תלמיד

לימודי משפטים -
החוויות שלי מתואר ראשון במשפטים באוניברסיטת ת"א

 מה רצוי, מה מומלץ ומה מאולץ - חוויות בגוף ראשון של בוגר לימודי משפטים באוניברסיטת תל-אביב.
כותרת
 
למה בחרתי בלימודי משפטים?
דור שלישי למשפטנים במשפחה, נראה לכם שהייתה לי באמת ברירה :-)
ורגע ברצינות...כמו הרבה אנשים, ראיתי את "הפרקליטים" ולפחות תריסר דרמות בית משפט, כך שלימודי משפטים די קסמו לי. חוץ מזה, גם היום (ואני לא עוסק בעריכת דין), אני סבור שהשכלה משפטית היא ערך מוסף רציני ושלימודי משפטים הם תואר ראשון מעולה. זו השכלה טובה אם אתה רוצה להיות מעורב בעסקים וזו השכלה טובה אם אתה רוצה להכיר יותר טוב את הזכויות שלך וכיצד לעמוד עליהן בצורה אפקטיבית.

מה אהבתי בלימודי משפטים?
רוב לימודי משפטים מורכבים מלימוד כללים בתחום מסויים ואז ניתוח מקרים וארועים באותו תחום. כל מבחן או עבודה הם קצת כמו מקרה בלשי או חידת היגיון - מתארים לך סיפור ואתה צריך לגלות מה הבעיות המשפטיות הטמונות בו. לא הכל בלימודי משפטים ורוד או מעניין (ועל כך בהמשך), אבל רוב הדברים עוסקים בתפיסה של צדק או בייישוב סכסוכים (ואנחנו בתור ישראלים "חיים" על סכסוכים), כך שזה די מעניין.

מה הפתיע אותי בלימודי משפטים?
אז ככה... לפני שהתחלתי את התואר - כולם סיפרו לי שלימודי משפטים זה קלי קלות. בחצי השנה הראשונה ללימודים, רציתי לסקול באבנים את כל מי שסיפר לי את זה. אבל...אחרי חצי שנה למדתי איך לעבוד הרבה פחות קשה ולקבל ציונים הרבה יותר גבוהים. איך עושים את זה? קבוצות לימוד וחלוקת העבודה בין כמה אנשים. היות ובלימודי משפטים כולם שואבים מאותם מקורות, אז אין בעיה לשבת על עבודה יחד כקבוצת לימוד ולנתח את האירוע ואחרי כן כל אחד כותב לבד את העבודה ומכניס את הסגנון ונקודת המבט הייחודית שלו (ניסוח הוא אלמנט משמעותי מאוד בלימודי משפטים).

לימודים - מידעהקורס שהכי אהבתי בלימודי משפטים
משפט חוקתי אצל פרופ' ברוך ברכה
.
יש מרצים שיודעים מצוין את חומר הלימוד וכיצד לעורר דיונים מפרים בכיתה. יש מרצים שחיים את השטח ומביאים דוגמאות של מקרים אמיתיים, שהם היו מעורבים בהם. ויש את פרופ' ברכה שמשלב את השניים. ידען בחסד, מרצה בחסד..בקיצור כל מה שאתה רוצה במרצה שלך באוניברסיטה (ובד"כ אתה לא מוצא).
חשבונאות פיננסית אצל ניר קופמן
נשמע קצת ביזארי איך אני רושם כזה מקצוע בתור קורס אהוב, נכון?
אז האמת שאת חומר הלימוד בקושי הבנתי או שרדתי וגם המרצה יודע שזה לא תחום פיקנטי. העניין הוא שמדובר בבחור כ"כ מצחיק, ששיעור אצלו מרגיש כמו מופע סטנד-אפ מוצלח וזה בהחלט נקודת אור ביום לימודים סטנדרטי.

לימודים - מידעהקורס שהכי לא אהבתי
דיני מיסים (לשלם מיסים זה כבר פחות כואב מהקורס הזה). יש ביטוי ידוע האומר שהדברים היחידיים שוודאיים בחיים הם מוות ומיסים (במקור באנגלית). מהשניים האלה באמת אי אפשר להתחמק, אבל מלימוד דיני מיסים, אני בהחלט ממליץ להתרחק.

הקטע הכי הזוי שעברתי בלימודי משפטים
לפני המבחן במשפט עברי הייתי עמוס בעבודה עד מעל לראש והצלחתי ללמוד כיומיים בלבד. יומיים זה בסדר גמור, אם נכחת בשיעורים ולמדת לאורך הסמסטר כמו סטודנטי רציני. הבעיה הייתה שאני נכחתי בשיעור אחד כל הסמסטר ומעולם לא הסתכלתי על חומר הלימוד עד ליומיים הללו (ומדובר בשני קלסרים עבי כרס). לפני המבחן נשאתי תפילה קצרה לאלוהים אם יועיל בטובו לסייע לי לקבל ציון עובר. ברצינות...לא 90, לא 80, מבחינתי 61 ואני לא ניגש למועד ב' ולא מערער אפילו על הציון (חשוב שתבינו שלערער על מבחנים זו מסורת מכובדת והצלחה בכך היא עדות לכך שתהיה עורך דין טוב).
באמת שאין לי מושג איך זה קרה, כי כאמור לא היה לי מושג בחומר הלימוד, אבל קיבלתי 100 באותו המבחן (ה-100 הכמעט יחידי לאורך התואר ובאופן כללי ציון די נדיר בלימודי משפטים באוניברסיטת תל-אביב).

שורה תחתונה
אני חושב שצריך לשים יותר דגש על איכות המרצים מבחינת הוראה (מבחינת השליטה בחומר, מצבם מצויין - הם אלו ש"המציאו" וכתבו את חומר הלימוד והספרים בתחום). יחד עם זאת, האווירה מצויינת, הלימודים ברמה גבוהה ולמי שרוצה לעסוק בעריכת דין או ללמוד משפטים - אני בהחלט ממליץ על לימודי משפטים באוניברסיטת תל-אביב.
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים