חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

אי צדק כנגד לקויי למידה בפסיכומטרי

לימודים >> אי צדק כנגד לקויי למידה בפסיכומטרי
לקויות למידה - מידע נוסף
לאחר האבחון וקבלת ההקלות רבים מלקויי הלמידה מרגישים כי הם לראשונה מוצאים את עצמם במסגרות הלימודים. תחושת הנוחות הזו עוברת על פי רוב כאשר הם ניגשים אל המרכז הארצי לבחינות והערכה בבקשה לבחינת פסיכומטרי מותאמת ולהפניה ללימודים מותאמים לקראת הבחינה.
 
על אף כי כמעט בכל מוסדות לימודים אקדמאיים הזכאות להקלות היא תוצר של אבחון בתוקף, המרכז הארצי לבחינות והערכה מתעקש כי על לקויי הלמידה מבקשי ההקלות להציג אישורים המעידים על לקותם עוד מתקופת התיכון, החטיבה ובית הספר היסודי כתנאי לאישור מבחן פסיכומטרי מותאם.  בעיה זו היא רק אחת מני רבות מהן סובלים לקויי למידה המעוניינים בלימודים אקדמאיים ונאלצים לעבור בשל כך בחינת פסיכומטרי.
 
לקויי למידה? תגידו להתראות לשנת הלימודים הקרובה
לקויי למידה רבים בוחרים במסלול לימודים אקדמאיים בתחום ההוראה המתקנת בכדי לסייע לאחרים במצבם. בכדי להתקבל לכך עליהם להרשם למוסדות הלימודים ולהציג ציון פסיכומטרי. תקופות ההרשמה הן בין סוף ינואר לאפריל, והן מאפשרות בדרך כלל קבלה על תנאי על סמך ציוני מועד פברואר-מרץ. עבור לקויי הלמידה חלון ההזדמנויות קטן אף יותר כיוון שמועד זה, כמו גם מועד אוקטובר אינו קיים עבור מי שנבחן במבחן פסיכומטרי מותאם.   
 
גם קבלה ללימודים על סמך ציון פסיכומטרי ממועד יולי מותנה בספק עבור לקויי למידה. האיסור על ביצוע בחינות עוקבות נותר עבורם בתוקף על אף שחסרות בטווח שתי בחינות, ועל כן מי שנגש למועד אפריל ימצא את עצמו מפספס את מועד יולי ומחכה סמסטר ולעיתים אף שנת לימודים שלמה.
 
מחכים המון לפסיכומטרי או מתפשרים על מסלול לימודים
האיסור המונע מלקויי למידה לגשת לבחינות עוקבות יוצר פער של כ-8 חודשים בין מועד פסיכומטרי אחד למשנהו. בפער זה מספיקים להשכח כל הטיפים ואוצר המילים אותם למד הנבחן במסגרת לימודים לפסיכומטרי, ובאופן טבעי הסיכוי שלו להצליח רק יורד בין מועד למועד. לימודים לפסיכומטרי נחשבים לקשים עבור כל תלמיד, אך עבור לקויי למידה מדובר במאמץ גדול במיוחד. האיסור הנ"ל מוריד לטמיון את כל הניסיונות לצמצם את הפער ומונע מבעלי לקויות למידה הזדמנות שווה.
 
כיום רבים מבעלי לקויות הלמידה מחפשים מסלולי לימודים שאינם דורשים ציון פסיכומטרי לקבלה או מתפשרים על מסלול לימודים הדורש ציון נמוך יותר בכדי לא לפספס שנה בהמתנה למועד פסיכומטרי נוסף. אם כיום מצב זה עובר יחסית בשקט, הרי שבעוד כ-5 שנים כרבע מהאוכלוסיה וראשי מוסדות לימודים אקדמאיים יאלצו להתמודד עם מצב זה.
 
פסיכומטרי ללקויי למידה – מבט לעתיד
בשנה האחרונה נרשם אחוז זכאות להקלות בבגרות העומד על 24.3%. משמעות הדבר היא שתלמידים אלו שישקלו לימודים אקדמאיים בעוד 4-5 שנים, ימצאו את עצמם נאבקים בהחלטותיו השרירותיות של המרכז הארצי לבחינות והערכה בנוגע לזכאותם, יתחרו על מקומות בקורסי פסיכומטרי ייעודיים הנפתחים רק 3 פעמים בשנה, ויראו את חבריהם מתקבלים למסלולי לימודים אקדמאיים בעוד הם נשארים מאחור וסופרים את הימים עד למועד הבא בו יוכלו להבחן.
 
בכדי לתקן את המצב הקיים, EZ Way פסיכומטרי בצעה פנייה אל חברי הכנסת שמטרתה להעלות על סדר יום את אי הצדק כנגד לקויי הלמידה בדרכם ללימודים אקדמאיים. בכדי ליצור תהודה להצעה, החברה פתחה קבוצה בפייסבוק המגייסת חברים לעצומה שתשנה את המצב הקיים בזכות לחץ ציבורי.
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים