חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

מנהל עסקים

לימודים >> מנהל עסקים

לימודי מנהל עסקים

לימודי מנהל עסקים הם לימודים בין תחומיים שמטרתם להעניק ללומד את הכלים שיעזרו לו להיות מנהל טוב. במסגרת לימודי מנהל עסקים נחשפים הסטודנטים לתחומי השיווק, הניהול, הייצור, המימון, משאבי האנוש, מערכות המידע, החשבונאות וחקר הביצועים.
לימודים - מידע
 
לימודי מנהל עסקים מעניקים ללומד ידע מחקרי ותיאורטי בתחומי הניהול, הכלכלה וההתנהלות הארגונית. במסגרת הלימודים מועברים לסטודנטים הכלים והשיטות שיסייעו להם לנתח מצבים, למנוע בעיות ולהתמודד עם בעיות שצצו ולקבל החלטות כמנהלים. חשוב לציין כי לימודי מנהל עסקים מקנים ללומד את הכלים התיאורטיים לניהול אך אינם מקנים לו מיומנויות ניהוליות בפועל. עם זאת, במסגרת לימודי מנהל עסקים, מושם דגש רב על יצירת מערכות קשרים (Networking) בין הלומדים מתוך תקווה שדרכם יוכלו הסטודנטים להוציא את התיאוריה אל הפועל. לימודי מנהל עסקים היו בעבר לימודים לתואר שני בלבד. לימודים אלו יועדו למנהלים בפועל ושמשו עבורם כהכשרה מקצועית לתפקיד. פתיחת מסלולי לימודי מנהל עסקים לתואר ראשון נתקלה בהתנגדות על רקע היותו של התואר מקצועי ולא מחקרי. עם זאת, הביקוש הרב מצד סטודנטים ללימוד מנהל עסקים ומצד המעסיקים לבוגריו לצד התפתחות המודעות העסקית והצורך באנשי ניהול בעלי הכשרה רחבה והבנת החלקים השונים המפעילים את הארגון, הביאו לפתיחת תוכניות לימוד מנהל עסקים לתואר ראשון באוניברסיטאות ומכללות רבות.

לימודים - מידעמסלולי לימודי מנהל עסקים
מסלול לימודי מנהל עסקים לתואר ראשון נקרא בחלק ממוסדות הלימוד "ניהול" על מנת להבדילו מן התואר השני בתחום. הלימודים לתואר ראשון במנהל עסקים אורכים 3 שנים ובסיומם מקבל הסטודנט תואר BA. לימודי מנהל עסקים מציעים שני מסלולי לימוד – מסלול חג חוגי, בו יושם דגש רב על כלכלה וניהול, ומסלול דו-חוגי אותו יוכל הסטודנט לשלב עם מקצוע אחר כגון חשבונאות, פסיכולוגיה, מחשבים ועוד.
השנה הראשונה ללימודי תואר ראשון במנהל עסקים תכלול את היסודות והעקרונות הנדרשים מהתחומים השונים המרכיבים את התחום. בשנים הבאות הסטודנטים לומדים על מקצועות הניהול בהתאם לחטיבות השונות בארגון, כגון תפעול, יחסי עבודה וחשבונאות.מכיוון שלימודי מנהל עסקים הם לימודים רחבים כמות קורסי הבחירה בהם מצומצמת אך הם מקיפים תחומים שונים ומגוונים. בשנה ג' הסטודנטים למנהל עסקים נדרשים להגיש עבודה סמינריונית בה נבדקת היכולת שלהם להשתמש בכלים שנתנו להם.
רבים מבעלי התארים הראשונים, שאינם דווקא בוגרי מנהל עסקים, מעוניינים ללמוד בתואר השני מנהל עסקים, לתואר MBA. לימודי תואר שני במנהל עסקים כוללים התמחויות ספציפיות וממוקדים יותר. הלימודים כוללים התמחות בנושאי שיטות מחקר, התנהגות ארגונית, שיווק, מימון, בנקאות, שוק ההון, ניהול בין-לאומי, ניהול ואסטרטגיה, ייעוץ עסקי, משאבי אנוש ומידע עסקי ובקרה.

לימודים - מידעהיכן ניתן ללמוד מנהל עסקים?

לימודי מנהל עסקים הם הלימודים המבוקשים בישראל, וכתוצאה מכך רבים המקומות שבהם ניתן ללמוד אותם. האוניברסיטאות המקיימות לימודי מנהל עסקים לתואר ראשון הן אוניברסיטת בן גוריון בנגב, האוניברסיטה העברית בירושלים ואוניברסיטת בר אילן. שכר הלימוד באוניברסיטאות קבוע ועמד על כ-10,000 ₪. קיימות גם מכללות רבות המציעות תארי BA במנהל עסקים במגוון מסלולים. עלות הלימוד במכללות הפרטיות מגיע גם ל-25,000 ₪ לשנת לימוד. חלק מן המכללות מציעות לסטודנטים מדריך עסקי, שהינו איש עסקים, מנהל או יו"ר דירקטוריון, כמלווה וחונך.

האוניברסיטאות וחלק מן המכללות מציעות גם מסלולי לימודים לתואר שני במנהל עסקים (MBA). חלק ממסלולי התואר השני מיועדים לאוכלוסיות מצטיינות או לאנשים עובדים והם מאפשרים ללומדים בהם ללמוד לתואר בצורה מרוכזת ולעבוד במהלך הלימודים. שכר הלימוד לתואר שני במנהל עסקים הוא הגבוה ביותר והוא נע בין 50,000-70,000 ₪.

בלימודי מנהל עסקים יש חשיבות רבה למוניטין של המוסד האקדמי בו נרכש התואר, לשאלה האם הוא מספק התמחות או חונכות ולאופן שבו נתפס מסלול לימודי מנהל העסקים המוצע בו. ועל כן כדאי לקחת את הפרמטרים הללו כשיקול בעת בחירת מוסד הלימודים. 
 
לימודים - מידעתנאי הקבלה ללימודי מנהל עסקים:
תנאי הקבלה ללימודי מנהל עסקים לתואר ראשון תלויים בציון הסכם הנגזר מממוצע הבגרות ומציון הפסיכומטרי. קיים מסלול נוסף לתואר ראשון שפועל במתכונת של לימודי השלמה מתעודת הנדסאי, ומסלול המיועד לבני 30+ אליו ניתן להתקבל ללא ציוני בגרות אלא על סמך הישגים במכינה מיוחדת.
תנאי הקבלה ללימודים לתואר שני במנהל עסקים תלויים במבחן ה-GMAT שבוחן שליטה בשפה האנגלית, חלק כמותי ויכולת הבעה בכתב. בשוק קיימות חברות המכינות למבחן ה-GMAT. בנוסף למבחן ה-GMAT הסטודנט נדרש להציג ממוצע תואר ראשון של 80 לפחות.

לימודים - מידעמה קורה אחרי קבלת התואר במנהל עסקים?
בשל היותו תואר מעשי, תואר ראשון במנהל עסקים פותח בפני הבוגר דלתות רבות בהם גם דרגות זוטרות ובינוניות של ניהול. בוגרי התואר יכולים גם לעבוד בתחומי המכירות, השיווק ועוד. חלק מהבוגרים פונים לתחומי בנקאות, ייעוץ השקעות והמלצות על תעודות סל וכיו"ב. תואר במנהל עסקים נחשב לאחד התארים מחזירי ההשקעה הגבוהים ביותר.
על מנת להגיע לדרגות הניהול הגבוהות יתכן ובוגרי התואר יצטרכו לשקול תואר שני במנהל עסקים או בתחום משלים שיעניק להם את הכלים להתמחות.

לימודים - מידעמורה נבוכים - האם לימודי מנהל עסקים זה ה-דבר בשבילי?

על אף קיומם של קורסים בכלכלה ובחשבונאות, תואר במנהל עסקים נחשב לתואר די קל. מכיוון שהתואר עוסק במגוון רחב של תחומים רמת העניין שניתן למצוא בו גבוהה, והוא עשוי להתאים לסוגים רבים של אנשים. חשיבותם של לימודי מנהל עסקים הולכת וגדלה כל הזמן וכיום היא דרישת בסיס לניהול אפילו בדרגים הנמוכים ביותר. התואר מספק אפשרויות מגוונות לתעסוקה ועל כן הוא מתאים לכל מי שאוהב להגדיל ראש ולנהל.
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים