חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

לימודי אדריכלות

לימודים >> לימודי אדריכלות

אדריכלות, הידועה גם בשם ארכיטקטורה, פירושה התכנון והבנייה של בניינים ומבנים.

היא נחשבת לאחד המקצועות העתיקים בעולם וקיימת מהרגע שבו החל האדם לבנות לעצמו מקלט. האדריכלות התפתחה ברבות השנים כל כך, עד שהפכה לאחת הסיבות המרכזיות שבגללן אנשים יוצאים לטיולים מסביב לעולם. מגדל פיזה, האקרופוליס ביוון, הפירמידות בגיזה, ארמונות פטרה והטאג' מאהל הן כולן יצירות ארכיטקטוניות שהשאירו חותם בדפי ההיסטוריה. אין פלא, שרבים נשאבים למסלול לימודי אדריכלות.
לימודים - מידע
לימודי אדריכלות - מידע נוסף
לימודים - מידע
האדריכלות היא התחום שבו המדע והאומנות נפגשים. האדריכל משתמש בכוחות הפיזיקליים על מנת לממש רעיון עיצובי ויצירתי או אמירה תרבותית. ההגדרה הרחבה יותר של אדריכלות, המכונה תכנון עירוני, מתייחסת גם לעיצוב הסביבתי, שמשמעותו האופן שבו המבנה משתלב בנוף הסביבתי שלו.
לימודי אדריכלות הם לימודים אינטרדיסיפלינריים – בין תחומיים, המקנים כלים מגוונים וידע בתחומי הפיזיקה, ההנדסה, האומנות והעיצוב. זאת על מנת שהאדריכל יוכל לפעול תוך התחשבות בצרכיהם של מתכנני החשמל, המיזוג, האקוסטיקה, המים ועוד.
עליית קרנם של אדריכלים כפיליפ סטראק, הבנת החשיבות של ייעוץ אדריכלי מקצועי בעת קניית דירה או שיפוצה, הנגישות המוגברת בשנים האחרונות לטרנדים בעיצוב ובאדריכלות, הלהיטות לשימור מבנים וכניסתו של טרנד הבנייה האקולוגית הביאו להגברת הביקושים בשוק לבוגרי לימודי אדריכלות.

לימודים - מידעמסלול לימודי אדריכלות
במסגרת לימודי אדריכלות לומדים הסטודנטים את תחום האדריכלות הכולל לימודי ארכיטקטורה של מבנים, חוקי ועקרונות בנייה, תכנון עירוני ונוף, טכנולוגיות בנייה ותיעוש, שיקום מבנים, שיטות ומודלים בתכנון וגם שימושי מחשב בתכנון. בנוסף לומדים הסטודנטים את העקרונות הפיזיקליים, המתמטיים והגיאומטריים הנדרשים להם. לימודי ארכיטקטורה כוללים גם לימודי אומנות, וכן לימודי יחסי האדם והסביבה בשל ההשלכות הסביבתיות שיש למבנים אדריכליים על הסביבה. בחלק ממוסדות הלימוד נלמדים בנוסף לאדריכלות גם לימודי עיצוב פנים או עיצוב נוף.
לימודי אדריכלות כוללים פרויקטים מעשיים בהם בונים התלמידים דגמים של מבנים פרי תכנונם, ואף סיורים אל אתרים ארכיטקטוניים מעניינים לשם העשרת התלמידים.

לימודים - מידעהיכן ניתן ללמוד אדריכלות?
לימודי אדריכלות נמשכים בין שנתיים, לתואר הנדסאי אדריכלות, ל-5 שנים לתואר אקדמי. בארץ קיימים 5 מוסדות המעניקים תואר B.Arch שהינו התואר הראשון באדריכלות, המאפשר למקבל, לאחר השגת רישיון מרשם האדריכלים, לחתום על פרויקטים של עד 11 מטר – כ- 4 קומות. המוסדות ללימודי אדריכלות בארץ המעניקים את תואר B.Arch הם הטכניון, אוניברסיטת תל אביב, ומספר מכללות ברחבי הארץ. בטכניון אף ניתן להמשיך ללימודי תואר שני במגמות ארכיטקטורה, בינוי ערים ותכנון ערים ואזורים. בכל שנה מסיימים את לימודי האדריכלות בארץ כ-380 סטודנטים, וכיום רשומים בישראל כ-7,500 אדריכלים רשויים.
אפשרויות נוספת ללימודי אדריכלות כוללות שילוב של לימודי אדריכלות עם לימודים לתואר ראשון במקצועות אחרים כגון ניהול, מדעי הרוח וכדומה, ולימודי תעודה בתחום עיצוב הפנים והבית, פאנג שווי וכדומה.
אופציה נוספת היא לימודי אדריכלות בחו"ל. המעוניינים ללמוד בחו"ל יאלצו להתחשב בעלות המחייה והלימודים בחו"ל, בתמורה לאפשרות ללמוד במדינות בעלות היסטוריה ארכיטקטונית מרשימה. דרישות הסף ללימודים בחו"ל משתנים ממדינה למדינה אך בבסיסם נדרשים תעודת בגרות מלאה, ראיון אישי פרונטלי או בפורמט כתוב ומבחני קבלה שונים כגון ESAME DI AMMISSIONE ומבחן ידע באיטלקית למעוניינים ללמוד באיטליה, 6 מבחני IELTS באנגליה או TOFEL בארה"ב.

לימודים - מידעתנאי הקבלה ללימודי אדריכלות:
התכנית ללימוד אדריכלות דורשת מן המועמד עמידה במספר תנאים, בהם תעודת בגרות מלאה, ציון פסיכומטרי או ציון במבחן אמי"ר, ותיק עבודות. במסגרת תהליך המיון ללימודי אדריכלות עוברים המועמדים בחינות מעשיות הבוחנות את היצירתיות, הראייה המרחבית והזכרון החזותי שלהם. לאחר מבחנים אלו מתבקשים המועמדים להציג תיק עבודות ולהופיע בפני ועדה במסגרת ראיון אישי. כיום קיימים מוסדות המתפקדים על תקן של מכינות, ומסייעים למועמדים להכין את תיק העבודות שלהם ולהתכונן לראיונות.

לימודים - מידעמה קורה אחרי קבלת התואר?
בוגרי לימודי אדריכלות צריכים להרשם אצל רשם המהנדסים והאדריכלים הממשלתי. רישום זה מקנה להם את הסטטוס "אדריכל רשוי" ומתיר להם להיות חתומים על פרוייקטי בניה של עד 11 מטרים או 4 קומות. בתקופה זו פונים הבוגרים לעבודה כשכירים במשרדי אדריכלות במסגרתה הם רוכשים את הניסיון המעשי שלהם. לאחר 3 שנות עבודה, הרשם הממשלתי משנה, בהתאם להמלצות ולאישורים, את הסטטוס של הבוגר ל"אדריכל מורשה" ובכך מתאפשר לו לתכנן כל מבנה. תחילת הדרך נחשבת לקשה משום שהשכר בה נמוך ושעות העבודה מרובות. מצב זה מביא לכך שרק 10-18% מקרב בעלי התואר באדריכלות נשארים בתחום. אלו ששורדים את השנים הראשונות ומבצעים את המעבר לסטטוס מורשה כבר משתכרים כיאות.

לימודים - מידעמורה נבוכים – האם לימודי אדריכלות זה ה-דבר בשבילי?
לימודי אדריכלות נחשבים למקצוע קשה יחסית כיוון שהם דורשים יצירתיות, יכולת שרטוט והבנה ריאלית. לימודי אדריכלות תובעים מהסטודנט השקעה בדמות בניית מודלים ופרויקטים ולכן יש להתחשב בכך במידה ותרצו לעבוד במהלך התואר. עם זאת, חשוב לזכור שכשיש השראה וכשמתלהבים ממה שעושים הקושי קטן. כפי שכבר ציינו, קיימת דרישה בשוק לאדריכלים ובעזרת תואר ראשון באדריכלות ניתן להשתלב בשוק העבודה.
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים