חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

לימודי הוראה

לימודים >> לימודי הוראה

לימודי הוראה וחינוך

צעירים רבים מתעניינים בלימודי הוראה וחינוך. על אף השחיקה שחלה בשנים האחרונות במעמדו של המורה בישראל, השכר הלא מפתה והקשיים בעמידה מול 30 תלמידים, רבים מהסטודנטים מבינים את חשיבותו של החינוך ומעוניינים לקחת חלק בלימוד וההעשרה של דור העתיד. זריקת עידוד לתחום החינו וההוראה נרשמה לאחרונה מצד שר החינוך החדש, גדעון סער, שהודיע על כוונתו ללמד בכל שבוע שעת לימודים בבית ספר כדי להדגיש את חשיבות התפקיד של המורים ולהתחבר לשטח.
לימודים - מידע
לימודי הוראה - מידע נוסף
יש 0 עמודים
לימודים - מידע
לימודי הוראה וחינוך הם לימודים מגוונים, המאפשרים למעוניינים בהם לבחור בין מסלולים רבים ולהתמקד באוכלוסיות שונות. לימודי הוראה מקנים לסטודנט כלים ושיטות להוראה, מלמדים אותו את הפרקטיקות החינוכיות, מכשירים אותו בתחום המנהיגות ומעניקים לו ידע בחינוך.
על מנת ללמד יש צורך ברישיון הוראה מטעם משרד החינוך, המותנה בהוצאת תעודת הוראה. סטודנטים הבוחרים את מסלולי לימודי הוראה וחינוך יכולים לבחור בין חינוך והוראה בבתי ספר יסודיים לבין חטיבות הביניים ובתי הספר העל יסודיים, בין חינוך לגיל הרך, חינוך מיוחד ואפילו חינוך גופני וכן הלאה. מוסדות החינוך בהם ניתן ללמוד לימודי הוראה וחינוך מציעים מסלולי הסבה לאקדמאים במסגרתם הלומד יכול להוציא תעודת הוראה המאפשרת לו ללמד את המקצוע אותו למד לתואר.

מסלולי לימודי הוראה וחינוך
לימודי חינוך והוראה נמשכים 4-3 שנים אקדמיות, ובמסגרתם נלמדים מבואות בנושאי למידה, תפיסה והתפתחות. במסגרת הלימודים הסטודנטים מתנסים בהוראה, מתרגלים העברת שיעורים ומכינים בעצמם חומרי לימוד. המסלול ומוסד הלימודים נבחרים מתוך העדפתו של הסטודנט לגבי שכבת הגיל אותה הוא היה רוצה ללמד. לימודי חינוך לתואר ראשון מקנים לסטודנט תואר B.A בחינוך, ותעודת הוראה מעניקה לו תואר B.Ed. עלות תואר ראשון בחינוך באוניברסיטאות עומדת על כ-9,000 ₪ לשנה כאשר תואר מקביל במכללה עולה כ-16,000 ₪ לשנה.

מסלול לימודי חינוך והוראה לגיל הרך
- מסלול זה מיועד לסטודנטים שמעוניינים ללמד ילדים בגילאי גן עד כתה ב'. במסלול לגיל הרך מושם דגש רב על פסיכולוגיה חינוכית והתפתחותית, על למידה באמצעות משחק, מוסיקה ותנועה, פיתוח שפה ולמידה מתמטית לגיל הרך ועוד. מסלול זה מכשיר להוראת קריאה וכתיבה ומספק את הכלים לאיתור ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

מסלול לימודי חינוך והוראה לגילאי בית ספר יסודי – מסלול זה מיועד לסטודנטים שמעוניינים ללמד את תלמידי בית הספר היסודי (כיתות א'-ו'). המסלול לבית ספר יסודי כולל לימודי חינוך כלליים בתחומי הבלשנות, מדעי ההתנהגות והחינוך הרגיל והמיוחד, ובנוסף התמחות אקדמית ספציפית במתמטיקה, אנגלית, טבע, היסטוריה, תנ"ך, ספרות וכדומה.

מסלול לימודי חינוך והוראה לבית הספר העל יסודי
- מסלול זה מיועד לסטודנטים שמעוניינים ללמד את תלמידי חטיבת הביניים והתיכונים (כיתות ז'-י"ב). לימודים אלו באוניברסיטאות הם על פי רוב דו חוגיים, כאשר החוג בחינוך מקנה את תעודת ההוראה והחוג השני את המקצוע בו יתמחה הסטודנט כמורה – מתמטיקה ומחשבים, פיזיקה, אנגלית, ערבית, מקצועות מדעי החיים או מקצועות מדעי הרוח והחברה.

מסלול הסבת אקדמאים
– מסלול הסבת אקדמאים נועד לסטודנטים בעלי תואר שאינו בחינוך המעוניינים בתעודת הוראה. במסגרת המסלול הסטודנט בוחר את שכבת הגיל אותה ירצה ללמד ומתמקצע בלימוד התחום אותו למד במסגרת התואר הראשון. משך הלימודים במסלול זה הוא שנה, והלימודי בו מרוכזים על פני מספר קטן יחסית של ימי לימוד.
מסלול לימודי חינוך ללא תעודת הוראה. מסלול זה נמשך 3 שנים ובוגריו מקבלים תואר B.A. בהוראה ואינם יכולים לשמש כמורים, אלא אם יעשו בעתיד תעודת הוראה. רוב הסטודנטים שנמצאים במסלול זה לוקחים אותו
במסגרת דו חוגית.

מסלול לימודי חינוך מיוחד
– הלימודים במסלול זה מתאימים לסטודנטים שמעוניינים לעבוד עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים כגון לקויות למידה, אוטיזם ופיגור שכלי. במסלול זה לומדים המורים את השיטות ללימוד פרטני או בקבוצות קטנות בנוסף לשיטות הלימוד הנדרשות ללימוד כיתה. לימודי חינוך מיוחד כוללים גם רקע במדעי ההתנהגות, למידת סוגי ההפרעות ודרכי הטיפול, אבחון לקויות והתמודדות איתם, וזיהוי מצוקות שונות בקרב בעלי צרכים מיוחדים.

לימודים לתואר שני בחינוך והוראה
– במסגרת הלימודים לתואר שני יכולים הסטודנטים להתמחות בפסיכולוגיה חינוכית ובייעוץ חינוכי ולסייע בפתרון בעיותיהם של תלמידים המראים סימני מצוקה וסיכון. לימודים אלו משלבים פסיכולוגיה, סוציולוגיה, קרימינולוגיה, אבחון לקויות למידה ועוד.

לימודים - מידעהיכן ניתן ללמוד חינוך והוראה?

ניתן להירשם ללימודי חינוך והוראה במרבית האוניברסיטאות בארץ. האוניברסיטאות בהן ניתן ללמוד חינוך והוראה הן אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בר אילן, האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת בן גוריון בנגב ואפילו האוניברסיטה הפתוחה.
בארץ פועלות גם מכללות רבות המעניקות תואר בחינוך ותעודת הוראה וכן מספר מוסדות אקדמיים המתמחים בתחום החינוך. המוסדות המתמחים בלימודי חינוך והוראה משלבים בתוכנית הלימודים לימודים מעשיים והכשרות ומרחיבים את עולם הדעת של הלומדים בהם באמצעות שילוב קורסים מתחומים שונים ומגוונים.
במוסדות המתמחים ובאוניברסיטאות ניתן להמשיך לתארים מתקדמים לחינוך, לימודים לתעודת הוראה, קורסי השתלמות והעשרה בתחומי החינוך וכן קורסים המוכרים לגמול השתלמות.

לימודים - מידעתנאי הקבלה ללימודי חינוך והוראה

תנאי הקבלה ללימודי חינוך והוראה נחשבים לקלים למדי. תנאי הקבלה באוניברסיטאות ובמכללות כוללים ראשית כל זכאות לתעודת בגרות וציון פסיכומטרי. באוניברסיטאות על הסטודנטים להציג ציון של 500 בפסיכומטרי וממוצע בגרות משוקלל העומד על 90. במכללות השונות ציון הפסיכומטרי הנדרש נמוך יותר וחלקן אפילו כלל לא דורשות ציון פסיכומטרי.

לימודים - מידעמה קורה אחרי קבלת התואר?
לאחר סיום התואר על הסטודנט למצוא בית ספר בו יוכל להתמחות במסגרת סטאז' במשך שנה, במסגרת המסלול בו למד. הסטאז' כולל מינימום שמונה שעות הוראה שבועיות במקצוע בו המתמחה והוא נחשב בחישוב הוותק של המורה .מורה צעיר צפוי להרוויח שכר קרוב לשכר המינימום אך משכורתו תעלה ככל שיצבור וותק, גמולי השתלמות וניסיון.
אפשרות נוספת היא להמשיך ללימודי תארים מתקדמים במקצועות החינוך ולהפוך ליועץ חינוכי או פסיכולוג חינוכי.

לימודים - מידעמורה נבוכים – האם לימודי חינוך והוראה זה ה-דבר בשבילי?

סף הקבלה ללימודי חינוך נמוך והלימודים בו נחשבים לקלים, עם זאת העבודה שלאחר התואר נחשבת לקשה מאד וללא מתגמלת כלכלית. לימודי חינוך והוראה מתאימים למי שמעוניינים לעסוק בחינוך מתוך אידיאולוגיה או מתוך הרצון להעביר ידע וחוכמה לאחרים. למי שגם כך רוצה להיות מורה, כדאי לדעת שמורה אקדמאי מרוויח יותר ממורה שאינו אקדמאי ועל כן לימודי הוראה וחינוך ישתלמו לו בעתיד.
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים