חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

לימודי שוק ההון

לימודים >> לימודי שוק ההון

לימודי שוק ההון 

 
לימודים - מידע
לימודי שוק ההון - מידע נוסף
לימודים - מידע
בין אם זה בגלל העיתונות הכלכלית שתפסה בשנים האחרונות נתח גדול יותר או בזכות הנגישות של הקורסים השונים – ניתן לראות כי לימודי שוק ההון הופכים יותר ויותר פופולאריים.
מטרתם של לימודים בתחום שוק ההון היא להכשיר מומחים שישתלבו בשוק ולהעמיק את הידע שלהם בתחומים נלווים: שימושי מחשב, כלכלה, מתמטיקה, חשבונאות, משפט, מימון, ניהול, בנקאות, ניהול תיקי השקעות, שוק ההון בישראל, מדיניות מוניטארית, כלכלת רשתות, ניהול פיננסי, יעוץ פיננסי, פיזור סיכונים, כלכלת משפחה, שוקי מטבע חוץ ותחומים נוספים.

אם עד לא ממזמן אפשר היה לרכוש ידע בתחום שוק ההון בעיקר בקורסים קצרים שבסופם מוענקים לבוגרים תעודות גמר, היום ניתן ללמוד במסלולים שונים, בהיקפים שונים ובמוסדות לימוד שונים.

לדוגמה: תוכלו ללמוד לתואר ראשון במימון ושוק ההון או אפילו לתואר שני במימון ושוק ההון. נוסף לכך, קיימים לימודי תעודה בתחומים שונים: השקעות בשוק ההון הישראלי והעולמי, הכרת ניירות הערך השונים, הבנת שוק ההון הדיגיטאלי וייעוץ או ניהול תיקי השקעות וניירות ערך.

לימודים - מידעמהו שוק ההון?
בשוק ההון כמו בכל שוק אחר מתבצעת פעילות ענפה של מסחר, של קניה ושל מכירה. אלא שבשוק ההון, הסחורה, שלא כמו בשוק המקומי, היא הון. ההון הנסחר, מוצע למכירה או לקנייה באמצעות ניירות ערך, המתחלקים לשני תחומיי משנה – מניות ואגרות חוב.
לא רק חברות גדולות יכולות להיות פעילות בשוק ההון, גם הציבור הרחב יכול להיות פעיל בשוק, לרכוש ניירות ערך שמציעות החברות המובילות למכירה ומאוחר יותר למוכרם לקונים אחרים במטרה להרוויח בזכות פער חיובי בין מחיר הרכישה לשווי הנייר בעת מכירתו.
לשוק ההון ישנו תפקיד חשוב מאוד בפיתוח כלכלת המערב והוא הפך בשנים האחרונות למכשיר פיננסי כמעט הכרחי בכל שוק כלכלי מודרני. מטרתו העיקרית של שוק ההון, היא לצור זירה אקטיבית עבור חברות שונות, כולל חברות ממשלתיות, כדי שיוכלו לגייס הון מהציבור במטרה לגדול ולהתפתח.
ככל שהחברה שאת ניירותיה קניתם גדלה ופורחת כך הרווח של ניירות הערך גם הוא גדל. שוק ההון הוא המקום בו יכולים להיפגש מוכרים וקונים פוטנציאלים; חברות הזקוקות למשאבים כספיים נוספים וקונים המעוניינים להשקיע בהן כדי ליהנות מהרווחים בהמשך.
בשוק ההון מתמודדים על המשקיע הפוטנציאלי גופים כלכליים שונים: בנקים מסחריים, חברות פרטיות שונות, חברות ממשלתיות, חברות ביטוח וגורמי סחר נוספים. בשוק ההון פעילים גם בעלי מקצוע שונים המתמחים במסחר: סוחרי בורסה, חברי בורסה, מנהלי קרנות נאמנות, מנהלי קופות גמל ובעלי מקצוע נוספים.
הגלובליזציה שהרחיבה מאוד, הן את הפעילות בשוק ההון והן את האפשרויות הגלומות בו הפכה אותו בשנים האחרונות לאחד מענפי הכלכלה המרתקים והתוססים ביותר. העיסוק בשוק ההון מצריך מעבר לחוש עסקי מפותח וליוזמה, יכולת ניתוח וחיזוי מהלכים קדימה, יכולת שכנוע, יכולת שיווק ותעוזה רבה.
התפתחותה של הטכנולוגיה גם היא הפכה את המסחר לזמין מאוד וקל לביצוע. היום כל אחד מאיתנו יכול לסחור עם ארץ רחוקה באמצעות מסך המחשב ומקלדת פשוטה. המסחר הפך לא רק לנחלתם של אנשי עסקים או של העשרים שבינינו, אלא לתחום המתאים לכל אדם ממוצע מהישוב המעוניין להשקיע את כספו ולנצל את האפשרויות הגלומות בשוק ההון.

לימודים - מידעהיכן לומדים?
ישנם מוסדות רבים בהם ניתן לרכוש ידע ולהשתלב בניהול תיקי השקעות: המכללה האקדמית באשקלון, מכללת פסגות, המכללה לעסקים, המכללה האקדמית נתניה, המרכז הבינתחומי הרצלייה, מכללת הישגים, המכללה לישראל ומוסדות נוספים.
בוגרי לימודי שוק ההון יוכלו לעסוק במגוון תפקידים: בתחום הבנקאות, בעמדות שונות בשוק ההון, בתפקידים שונים בבורסה לניירות ערך בארץ ואפילו בעולם, לעבוד בייעוץ השקעות, להיות מנהלי תיקי השקעות וניירות ערך ולעסוק בתפקידים נוספים.
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים