חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

לימודי רפואה

לימודים >> לימודי רפואה

רפואה היא תחום מדעי העוסק באבחון מחלות לסוגיהן ובטיפול בהן, והיא מקצוע עתיק ימים.

 כבר בימי קדם היו רופאים אך רק ביוון העתיקה הוכרה הרפואה לראשונה כמדע. עם השנים חלו תמורות והתפתחויות רבות בתחום, והיום הרפואה המודרנית מתהדרת בהישגים רבים ובהמצאות מדעיות מהפכניות המצילות ומאריכות חיים.
במסגרת לימודי רפואה ניתן להתמחות במסלולים שונים: רפואת משפחה, רפואת ילדים, רפואה פנימית, כירורגיה, גניקולוגיה, רפואת חירום, רפואה מונעת, אורתופדיה, פסיכיאטריה, נוירולוגיה, נפרולוגיה, גסטרואנטרולוגיה ותחומים נוספים.
לימודים - מידע
לימודי רפואה - מידע נוסף
יש 0 עמודים
לימודים - מידע
לימודי רפואה מקנים כלים שונים וידע נרחב מאוד במדעי החיים והרפואה, מיומנויות הקשורות בטיפול באנשים, עזרה לאנשים במצוקות שונות, מציאת פתרונות רפואיים, הפגת כאבים והצלת חיים. אדם הבוחר בתחום זה צריך לשלב בין אנושיות, סבלנות ומוסריות ובין סקרנות ואהבה למקצועות הרפואה השונים, כגון: פיזיולוגיה, מדעי החיים, גנטיקה ותחומים רפואיים אחרים. הקבלה ללימודי רפואה היא תובענית במיוחד ודורשת הצלחה במבני מיון ייעודים וכן ציוני בגרות וציון פסיכומטרי גבוהים במיוחד.

לימודים - מידעמסלול לימודי רפואה
בכדי להיות רופאים עליכם ללמוד את מדעי הרפואה הכוללים, בין השאר, את תחומיי בריאות הציבור והרפואה קלינית. בשלוש השנים הראשונות לומדים הסטודנטים נושאים פרה-רפואיים, חומר תיאורטי רב וקורסים שונים בפיזיולוגיה, ביוכימיה, ביולוגיה, היסטולוגיה ואנטומיה.
בתום שלושת השנים הראשונות, שלאחריהן מקבלים הסטודנטים לרפואה תואר ראשון במדעי הרפואה, הם יכולים להתחיל בלימודיי ההמשך ומאוחר יותר בהתמחות הספציפית. שלב הלומדים השני, הנמשך גם הוא שלוש שנים, כולל לימודים קליניים. במסגרת הלימודים הקליניים עובדים הסטודנטים בבתי החולים לצידם של רופאים מומחים. שלב זה נקרא בהגה הרפואית "Bed Side Learning".
עם סיום השלב הקליני מקבלים הסטודנטים רישיון זמני לעסוק ברפואה. שלב הלימודים האחרון הוא, למעשה, שלב הסטאג', במהלכו עוברים הסטודנטים התמחות בעבודה בבתי החולים. לאחר הסטאג' מקבלים הסטודנטים רישיון לעסוק ברפואה.

לימודים - מידעהיכן ניתן ללמוד רפואה?
מסלולי לימודי רפואה בישראל יש רק באוניברסיטאות המובילות: האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת תל-אביב, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, והטכניון בחיפה. אם לא התקבלתם לאחד ממוסדות אלה ויש לכם אפשרות כלכלית, תוכלו ללמוד רפואה גם מחוץ לגבולות הארץ.
היעדים העיקריים ללימודי רפואה בחו"ל הם: רומניה, הונגריה וגם איטליה. כדי להתקבל ללמודי רפואה בחו"ל, נדרשים המועמדים לעבור מבחני שליטה בשפה המקומית אך תנאי הקבלה האחרים נמוכים בהרבה מאלה הנדרשים בארץ.
עם זאת, כדאי לקחת בחשבון את עלות המחייה ועלות הלימודים במדינה זרה. מטבע הדברים, אפשרות זו זמינה בעיקר לאנשים שיש להם אפשרות לעמוד בהוצאות הכספיות הגבוהות. זכרו כי לימודי רפואה הם מסלול ארוך ועליכם לממן את מחייתכם באותה מדינה בה תלמדו.

לימודים - מידעתנאי הקבלה לפקולטה לרפואה:
כל שנה מתקבלים ללימודי רפואה כ-400 מועמדים בלבד לאחר סינון קפדני, הכולל לבד מתוצאות מבחני הבגרויות ומבחן הפסיכומטרי גם מיונים אישיותיים וראיונות בהתאם לדרישות המיוחדות של כל אוניברסיטה. ללימודי רפואה יוכלו להתקבל: אזרחי המדינה שגילם הוא מעל 20, בעלי תעודת בגרות ישראלית עם ממוצע ציונים של מעל 110 או בעלי תואר ראשון ממוסד מוכר, בעלי ציון של למעלה מ-740 במבחני הפסיכומטרי, עם ידע קודם בפיסיקה, בכימיה ובמתמטיקה, רמה של מתקדמים בציון של 120 ומעלה בבחינות המיון באנגלית, ולבסוף, עליהם לעמוד בהצלחה גם במיון של מרכז הערכה מיוחד באוניברסיטה.

מועמדים שלא מתקבלים ללימודי רפואה, נוהגים לרוב לפנות ללימודי מדעי המוח, ביולוגיה (משני התחומים הללו ניתן להמשיך ללימודי רפואה, במידה והציונים בתואר גבוהים מספיק) או לתחומים משיקים העוסקים במימוש זכויות רפואיות או סיוע לאנשים בעלי נכות.

למידע נוסף על מסלול פסיכומטרי למועמדים לרפואה...
 
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים