חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

לימודים באינטרנט

לימודים >> לימודים באינטרנט

לימודים באינטרנט – E-Learning

לפני 20 שנה האפשרות של לימודים באינטרנט נראתה כרעיון שלקוח מסרטי מדע בדיוני. אף אחד לא האמין שתוך שני עשורים בלבד האינטרנט יהפוך לכלי זמין לכל אדם וכל אחד יוכל למצוא מידע על כל נושא שיחפוץ בו בלחיצת עכבר.
לימודים באינטרנט הנקראים גם למידה מקוונת, Online Learning ו-E-Learning , החלו לתפוס תאוצה מאסיבית יותר בשנים האחרונות עם כניסתו של הפס המהיר והיכולת להעלות לרשת סרטונים, חומרים "כבדים" ואף לנהל שיחות וידיאו באופן חלק. הייחוד של לימודים באינטרנט מתבטא בשיטות לימוד והוראה המשתמשות בדפי אינטרנט, דואר אלקטרוני, קבוצות דיון, או ועידות וידיאו לשם העברת חומר הלימוד.
לימודים באינטרנט מאפשרים ללומד לקבל מידע וכלים על נושאים מסויימים בדיוק בזמן בו הם נדרשים לו וליישם אותם באופן מיידי. שיטה זו קלה יותר משליפה מזכרון ועל כן האפקטיביות שלה גבוהה. בנוסף, זהו פתרון גמיש לאנשים שמעוניינים ללמוד אך אינם יכולים להשתלב במסגרות הרגילות מבחינת לוחות הזמנים, דרישות הסף או העדר תקציב. כאשר לימודים באינטרנט נעשים באופן אינטרקטיבי, הם יכולים לסייע בשיפור הישגיו של התלמיד על ידי תיעוד שלבי הלמידה, הבעיות שבהן נתקל התלמיד בדרך וההתקדמות שלו. ללמידה המקוונת יתרונות נוספים רבים ובהם נגישות וזמינות, חסכון בזמן מכיוון שלא צריך לנסוע אל מוסד הלימודים והיכולת לקבוע את קצב הלימוד, אך קיימים בו גם חסרונות. מדובר בלמידה ללא אנשים אחרים שיכולים להפרות את המחשבה ולהביא לפריחתם של קשרים חברתיים חדשים. העדר לוח זמנים מוגדר גם הוא סיכון כי בהעדר מוטיבציה מספקת קיים סיכוי שהלומד ינטוש את הלימודים.
כיום ניתן למצוא ברשת האינטרנט "בתי ספר וירטואלים" המרכזים קהילות לומדים בתחום מסוים, מספקים להם מקום לשיחה ומפגש ומערך של העשרות, הסברים ותגבורים. קיימים אף תחליפים לבתי הספר הרגילים, בהם ניתן ללמוד באינטרנט לתואר או לתעודה מבלי להגיע לפקוד פיזית את מוסד הלימודים ולו פעם אחת.

לימודים - מידעקורסים מקוונים

מרבית האוניברסיטאות בישראל מציעות כיום לסטודנטים גישה לקורסים מצולמים ומקוונים. הפרוייקטים הללו, שהחלו כפתרון לסטודנטים שהחסירו עקב מחלה או מילואים, תפסו תאוצה וכיום ניתן לצפות מהבית בהרצאות מצולמות מכל קורס כמעט. לימודים באינטרנט של קורסים שנלמדו גם בכיתה עוזרים לסטודנטים להבין את הנקודות הבעייתיות שהתפספסו תוך כדי סיכום החומר או העתקת המשוואות והם מאפשרים לחזור שוב ושוב על הסברים עד לפתרון. סטודנטים רבים נעזרים בקורסים מקוונים ומצולמים שבהם מופיעים מרצים אחרים מאלו שמלמדים אותם, על מנת להבין טוב יותר את הנאמר בקורס במידה והמרצה לא ברור.
חלק מהאוניברסיטאות מציעות כיום קורסים מקוונים כחלק מתוכנית הלימודים על מנת להקל על הסטודנטים, כמו למשל בקורסים הנלמדים בקיץ, כאשר לסטודנטים אין די סיבות להשאר באוניברסיטה.

לימודים - מידעאוניברסיטאות וירטואליות ותארים באינטרנט
"אוניברסיטה וירטואלית" היא מוסד אקדמי המספק תוכנית לימודים באינטרנט לתואר. לחלק מהאוניברסיטאות העונות להגדרה זו יש קמפוסים אמיתיים ואילו אחרות מספקות רק קורסים ללמידה דרך האינטרנט. המטרה לשמה הוקמו האוניברסיטאות הוירטואליות היא לספק גישה לאוניברסיטה לאנשים שלא יכולים לעשות זאת בדרך אחרת מטעמי מרחק או צורך בגמישות בתכנית הלימודים. חומר הלימוד מועבר לתלמידים באמצעות גישה לאתרים, דואר אלקטרוני ועוד והמשימות בקורס מועברות אף הן דרך הרשת. האוניברסיטה הוירטואלית הראשונה היא The Open University באנגליה שכל פעילותה מכוונת ללמידה מרחוק, והיא אף מציעה קורסים לתארים שונים לסטודנטים מישראל ומרחבי העולם.
לימודים באינטרנט מושכים סטודנטים רבים שאין להם זמן לתואר במתכונת הרגילה או שהם אינם עומדים בתנאי הסף להרשמה ללימודים אקדמיים. לימודים באינטרנט לתואר מאפשרים ללמוד בזמן הפנוי ומבלי לצאת מהבית ולעיתים אף לקיים קבוצות למידה וירטואליות עם סטודנטים אחרים בקורס, ולהסתייע בעוזרי ההוראה או במנחה הקורס אונליין או באמצעות דוא"ל. אולם כדאי לזכור שהתארים אותם מעניקות אוניברסיטאות וירטואליות מחו"ל אינם מוכרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל.
התנאים לקבלה לאוניברסיטאות וירטואליות כוללים בדרך כלל רמה סבירה באנגלית וגיל מבוגר מ-16, אך ללא משמעת עצמית ומוטיבציה הסיכוי לסיים את התואר קטן. אוניברסיטאות וירטואליות דורשות בממוצע 10-15 שעות שבועיות לכל קורס ועל כן חשוב לזכור שלמרות שלימודים באינטרנט נראים פשוטים יותר, הם עדיין מחייבים השקעה.

לימודים - מידעלימוד שפות באינטרנט
תמיד רציתם ללמוד גרמנית אבל לא היה לכם את הכסף? השתוקקתם ללמוד סינית אבל לא התחשק לכם ללכת לשיעור בלי שותפים?כמו תחומים רבים שקיימת להם מקבילה בדמות לימודים באינטרנט, גם לימודי השפות הפכו למקוונים וכיום ניתן ללמוד דרך האינטרנט כל שפה מיידיש ועד אנגלית. אתרים אלו מציעים מדריכי הטיות ודקדוק, מלמדים כיצד יש לבנות משפטים בשפה ומסייעים ללומד לשנן את החומר באמצעות שילוב בין מראה, קול ומילה כתובה ובאופן מעניין ועל ידי משחקוני רשת. חלק מהקורסים מתקיימים כמפגש בין מורה וכיתה באמצעות ועידת וידיאו המאפשרת לכל הצדדים לתקשר באמצעות מיקרופון ורמקולים.

לימודים - מידעלימודים חינמיים באינטרנט

אחד השינויים שמאפיינים את האינטרנט הוא הנגישות למידע רב בלחיצת עכבר. כיום קיימים ברשת מדריכים כתובים לכל דבר שתוכלו להעלות על דעתכם – מאפיית עוגות ועד בניית אתרים. הידע שנצבר על ידי מומחים מועבר לכלל הציבור באמצעות מדריכי הפעלה, סרטוני וידיאו ותשובות לשאלות בפורומים, וכך כל אחד יכול ללמוד בחינם באינטרנט את כל מה שמתחשק לו לדעת.
לימודים באינטרנט מאתרים חינמיים מסייעים כאשר ברצון המחפש להפיק תוצר כלשהו או להרחיב את הידע אך מכיוון שאין פיקוח על תכנים כדאי להצליב מקורות מידע ולאמת נתונים משום שייתכן ותחשפו למידע מוטעה ומוטה.
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים