חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

לימודי משפטים

לימודים >> לימודי משפטים

תואר ראשון במשפטים

מזה מספר שנים, שתואר ראשון במשפטים נמנה על מקצועות הלימוד המבוקשים ביותר בישראל. כבר היום, אנחנו עומדים במקום הראשון בעולם ביחס שבין מספר עורכי הדין לבין כלל האוכלוסיה. למרות שמדי שנה מצטרפים כ-1,500 עורכי דין לשוק העבודה, לימודי משפטים עדיין מושכים סטודנטים רבים ב-11 מוסדות אקדמאיים המציעים מסלול לימודים לתואר ראשון בתחום זה.

תואר ראשון במשפטים מתאים גם לסטודנטים שלא רוצים להיות עורכי דין. התואר מעניק השכלה משפטית רחבה שמועילה גם בעיסוקים אחרים כמו תקשורת, עסקים וסחר בינלאומי.
לימודים - מידע
לימודי משפטים - מידע נוסף
לימודים - מידע
מהם לימודי משפטים?
תואר ראשון במשפטים מקנה לסטודנט ידע רב במגוון תחומים הקשורים לחוק ומשפט. במהלך שנות הלימוד הסטודנט יכיר את היסטוריית המשפט המודרני, את מאפייני החוק ואת עולם הפילוסופיה שעומד מאחורי המשפט. בנוסף, הסטודנט ירכוש ידע רב במגוון תחומים בהם משפט חוקתי, קניין רוחני, משפט בינלאומי, משפט פלילי, דיני ביטוח, הגבלים עסקיים, דיני חוזים, דיני ראיות, משפט פרוצדוראלי, תורת המשפט, משפט ישראלי ועוד.

המוסדות האקדמאיים בישראל מציעים בדרך כלל מסלולי לימוד דו-חוגיים על מנת להעשיר את חומר הלימוד. בין המסלולים האלה נמנים לימודי משפטים ומנהל עסקים, לימודי משפטים וכלכלה, לימודי משפטים ותקשורת, לימודי משפטים ופסיכולוגיה ולימודי משפטים ומימון.

לימודים - מידעאיפה לומדים?
11 מוסדות אקדמאיים מציעים מסלול לתואר ראשון במשפטים. האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת חיפה, המרכז הבינתחומי הרצליה, המכללה האקדמית נתניה, המכללה למנהל, המכללה למשפטים רמת גן, הקריה האקדמית קרית אונו, אוניברסיטת בר אילן בתל אביב, המכללה למשפטים שערי משפט, המכללה האקדמית צפת.

מבחני ההסמכה של לשכת עורכי הדין
לשכת עורכי הדין היא האיגוד המקצועי שמאשר קבלה של עורכי דין חדשים לאחר שעברו בהצלחה את מבחן ההסמכה. לשכת עורכי הדין הוקמה בשנת 1961 על פי חוק שחקקה הכנסת. נוסף על בחינת לשכת עורכי הדין, הלשכה מפקחת על עורכי הדין הפעילים ורשאית לנקוט נגדם סנקציות שונות במקרה של הפרות אתיקה ומשמעת.

בחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין נחשבת לקשה במיוחד והיא אורכת מספר שעות. הסטודנטים החדשים עומדים בפני שאלות סגורות רבות ובפני סיטואציות משפטיות שונות עליהן הם צריכים לענות, תוך הסתמכות על יד משפטי נרחב. בשנים האחרונות עולים קולות רבים הקוראים לרפורמה בשיטה זו.

לימודים - מידעהיכן יכולים בוגרי תואר ראשון במשפטים להתמחות?
כחלק ממסלול לימודי משפטים לתואר ראשון, חייבים הסטודנטים לעבור התמחות במשרד עורכי דין או באחד מבתי המשפט, אם ברצונם לקבל הסמכה. במסגרת ההתמחות ישולבו הסטודנטים בעבודת המשרד השוטפת, אולם במרבית המקרים, עיקר עבודתם כמתמחים תתרכז בחלק "האפור" של העבודה.

מתמחים במשרדי עורכי דין משתכרים בשכר נמוך, שאך לעתים עולה על שכר המינימום. עם זאת, תקופת ההתמחות מאפשרת להם ליצור קשר בלתי אמצעי ולהשאיר רושם חיובי על בעלי המשרדים, על מנת שאלה ימשיכו להעסיק אותם גם לאחר סיום התקופה.

קריירה בתחום המשפטי
למרות שבשנים האחרונות קיימת מגמה מתמשכת של שחיקת שכר בקרב עורכי הדין בארץ, ומספר עורכי הדין הלא מועסקים עולה, הדבר אינו מונע מרבים לסיים לימודי משפטים ולעסוק בעריכת דין. סטודנט שסיים תואר ראשון במשפטים יכול לבחור בשני מסלולים בהמשך דרכו המקצועית.

ראשית, בוגר תואר ראשון במשפטים יכול לבחור לעבוד כמתמחה במשרד עורכי דין, לעבור את בחינות לשכת עורכי הדין ולהשתלב באחד ממשרדי עורכי דין הרבים שפועלים בארץ. נוסף על כן, הוא יכול להשתלב כיועץ משפטי בחברות מסחריות, ארגונים וגופים שונים מהמגזר הציבורי.
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים