חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

לימודי פסיכולוגיה - אוניברסיטת אריאל - חווית תלמיד

לימודים >> לימודי פסיכולוגיה - אוניברסיטת אריאל - חווית תלמיד
למה בחרתי ללמוד מסלול לימודי פסיכולוגיה ומדעי ההתנהגות בתואר ראשון מרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון?

תמיד רציתי ללמוד לימודי פסיכולוגיה ומדעי התנהגות. זה נראה לי כמדרגה ראשונה ללימודי מקצוע שבחרתי לעצמי. בנוסף, אני גרה בקרבת המקום ולכן על אף שיכלתי ללכת לאוניברסיטאות לפי ציוני הבגרויות והפסיכומטרי שלי, בחרתי את המכללה מטעמי נוחות בלבד ולא מצטערת על כך בכלל.

היום במבט לאחור אני יכולה להגיד שרמת הסגל האקדמי (מלבד כמה בודדים) היא טובה, והגעתי מוכנה בהחלט ללימודי תואר שני באוניברסיטה – במקצועות מסוימים אפילו יותר מחבריי שבחרו ללמוד באוניברסיטאות.

קבוצות הלימוד במכללה יותר אינטימיות בהשוואה לכיתות באוניברסיטה, ולכן ניתן לגשת למרצה לאחר השיעור, להתייעץ עימו ו/או לקבל הבהרות על נקודות שלא היו מובנות בשיעור, היחס הוא יותר אישי והמרצים גם מכירים את הסטודנטים יותר טוב (מה שחשוב בהחלט בעת קבלת ההמלצות לתואר שני).

לימודים - מידע
לימודי פסיכולוגיה - מידע נוסף
לימודים - מידע


מה אהבתי בלימודי פסיכולוגיה ומדעי ההתנהגות
קודם כל אהבתי את תחומי הלימודים, במיוחד כל מה שהיה קשור למוקד התעניינותי. במסגרת לימודי פסיכולוגיה במכללת אריאל בוחרים בשנה שנייה את אחד מהמוקדים – קרימינולוגיה, ארגונית, או שקומית. בחירה זו נותנת את האפשרות להתמקצע יותר בתחום לימודים שנראה כמעניין ללמוד אותו בעתיד, וגם להבין האם תחום לימודים זה הוא באמת משהו שמעניין אותך לעסוק בו.

אלו דברים הפתיעו אותי בלימודים במכללה האקדמית יו"ש?
ההפתעה הגדולה ביותר הייתה לאחר שסיימתי את לימודיי והתקבלתי ל-MA באחד מאוניברסיטאות בארץ. במשך כל לימודי BA אנו היינו בטוחים שידע שמקבלים במכללה הוא "נחות" לעומת הידע שמקבלים במוסדות אחרים. אבל לאחר שהתחלתי בלימודי פסיכולוגיה במסגרת MA ראיתי שלא כך הדבר, ודווקא יש תחומים, כמו סטטיסטיקה ולימודי מוקד, שאנו באמת נראים לא רע לעומת שאר מקומות לימוד.

מה שיש לציין לרעה זהו אנגלית – במכללה, לפחות בתקופת לימודיי, המרצים לא נתנו חומר באנגלית ואם נתנו, לאחר "בכי שלנו" קיבלנו תרגומים או מאמר 1-2 לסמסטר. כשמגיעים לעשות מבחן מתא"מ או ללימודי המשך, רוב החומר הוא באנגלית וללא הרגלי קריאה באנגלית קשה להסתדר. 
 
מה החסרונות בלימודי פסיכולוגיה בשילוב עם מדעי ההתנהגות? 

לימודי פסיכולוגיה ומדעי התנהגות, מעניקים תואר עם הרבה חסרונות לעומת תארים אחרים. לימודים אלו לא מכשירים אותך לקבלת מקצוע, אלא משמשים רק כמקפצה לתואר שני. זהו חיסרון ענק ויש לדעת שלאחר שלוש שנים של לימודים אין לך שום דבר "ביד".

לימודים - מידעהקורס שהכי אהבתי
היו הרבה מאד קורסים שאהבתי בלימודי פסיכולוגיה. את רוב הקורסים ניתן להגיד שאהבתי, במיוחד את הקורסים עם ד"ר מלי שחורי (קרימינולוגיה), בכל קורס היא הייתה מביאה מספר מרצים מהתחום – חוקר פרטי, וכדומה. 

לימודים - מידעהקורס שהכי לא אהבתי
במסגרת לימודי פסיכולוגיה היה לנו קורס עם ד"ר מאירוביץ, שהתוכן של קורס היה אמור להיות מעניין, אך הוא לא ידע להעביר אותו בצורה בהירה ומובנת. הציונים במבחן ניתנו לפי מספר תעודת הזהות של הסטודנט והיו מדד לחיבה של המרצה ולא לידע שאותו סטודנט רכש. מזל שהוא כבר לא עובד במכללה.

בקיצור..
בהחלט הייתי ממליצה ל BA במכללה ול-MA הייתי הולכת לאוניברסיטאות (לפחות עד לתקופה שמכללה תקבל הכרה של מל"ג). כאשר אתה לומד במקום שבו כיתות קטנות ומרצה מכיר את הסטודנטים שלו לא רק בשמות (גם זה לא תמיד קורה באוניברסיטאות בתואר ראשון), אתה מקבל הזדמנות לעבוד/להכיר אנשים שלפחות בשבילי הם מרצים ואנשי מקצוע למופת – פרופ' מילגרם, פרופ' דן סואן, פרופ' פרידה אסתר, ד"ר ריבה זיו, ואלו רק חלק משמות שאני עדיין נזכרת בהם באהדה.

לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים