חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית
דף הבית >> לקויות למידה >> לימודים מותאמים ללקויי למידה – המפתח להצלחה
לימודים מותאמים ללקויי למידה – המפתח להצלחה
מה צריך בכדי להצליח במסלול לימודים כלשהו, בין אם מדובר בלימודי פסיכומטרי, תואר או בגרות ? מורים שיודעים להעביר את החומר, סביבת לימודים מעודדת ומדרבנת, יחס אישי וסיוע בחיזוק הנקודות החלשות. עבור בעלי לקויות למידה, לגורמים אלו ולגורמים נוספים כגון אורך השיעור השפעה גדולה אף יותר על סיכויי ההצלחה ועל כן לימודים מותאמים עבורם יכולים להזניק אותם קדימה מבחינת הישגים.
לימודים - מידע
לקויות למידה - מידע נוסף
לימודים - מידע
האורך כן קובע
הפרעת קשב וריכוז מקשה על הלוקים בה להשאר מרוכזים למשך פרקי זמן ארוכים. כאשר מסתכלים על לוחות הזמנים של קורסי פסיכומטרי ושל סמסטר אקדמאי, ניתן לראות כי הם נמשכים על פני מספר שעות בכל מפגש ועל כן מקטינים את סיכוייהם של לקויי למידה להצליח לקלוט את חומרי הלימוד במלואם. הבעיה אף מחריפה כאשר מדובר בקורסי לימודים כגגון קורסי פסיכומטרי בהם בכל יום מכסים טווח רחב של נושאים ואיבוד ריכוז פירושו איבוד חלק מהידע הנדרש להצלחה במבחן פסיכומטרי.
 
בכדי להקל על עצמם בפן זה, לקויי למידה יכולים להעזר בתרופות כגון ריטלין המאפשרות להם לשמור על ריכוז במשך מספר שעות לימודים. ביכולתם גם לבנות מערכת הכוללת מרווחים בין השיעורים שבהם יוכלו "לנקות את הראש" או להעזר בהקלטות של השיעורים בכדי להשלים את החומר שאבדו. כאשר מדובר בלימודים בקורס פסיכומטרי קשה יותר ליזום את המרווחים ועל כן מומלץ לחפש קורס פסיכומטרי שתכנית הלימודים בו מותאמת לבעלי לקויות למידה מבחינת אורך המפגשים כיוון שהפיצול לימי לימודים רבים יותר יסייע להם לעכל את החומר לפסיכומטרי במנות קטנות בכל פעם.
 
עקוב אחרי
חומרי לימודים רבים עוסקים בתהליכים הכוללים שלבים רבים, השתלשלות אירועים ונסיבתיות. בעלי הפרעות למידה ולקויות מוצאים עצמם לא פעם מאבדים את חוט השני העובר לאורך ההסבר התיאורטי ואינם מסוגלים לשחזר את אופן ההגעה לפתרון או את הסיבה לו. בעיות מסוג אלו יכולות להחריף בקורסים בהם חומר הלימודים כולל הוכחות מתמטיות ויש צורך להסביר את הדרך לפתרונן. מקום נוסף בו עלולה להתגלות בעיה היא בלימודים למבחן פסיכומטרי בהם להבנת דרך הפתרון יש השפעה רבה על יכולת היישום ועל הציון.
 
כיום, ניתן למצוא מכוני פסיכומטרי המציאים קורסי פסיכומטרי מותאמים לבעלי לקויות למידה. כך לדוגמא הקורס של EZ Way פסיכומטרי כולל שימוש במצגות סרטונים והדגמות וכן דפי סיכום המרכזים את החומר המוסבר ופותרים את הלומד מביצוע שתי מטלות גוזלות קשב בו זמנית. חשוב לציין כי לימודים אקדמאיים אינם מותאמים מראש לצרכי הלימודים של בעלי לקויות למידה, אך מרצים רבים עברו בשנים האחרונות לשימוש במצגות ובמקרני שקפים המקלים על הסטודנטים.
 
נוכחים נפקדים
אחת הבעיות עמם מתחילים בעלי לקויות למידה להתמודד לאחר סיום לימודים בתיכון הוא בעיית הכיתות הגדולות. בכיתת לימוד ממוצעת בקורס פסיכומטרי לומדים כ-30 תלמידים ובאקדמיה אודיטוריום יכול להכיל כ-200 מקומות ישיבה. פעמים רבות המשמעות של כיתות גדולות היא הרבה רעש והסחות דעת המפריעות לבעלי לקויות למידה להתמקד בחומרי הלימודים המועברים. בעיה נוספת הנגזרת מגודל הכיתה היא העדר היכולת של המרצה או של מדריך פסיכומטרי להעניק את היחס האישי והתגבור לתלמיד לקוי הלמידה הנחוץ לשם מניעת רגרסיה בציונים.
 
בקורסי פסיכומטרי המותאמים לבעלי לקויות למידה נעשה ניסיון להתמודד עם עומס התלמידים בכיתות על ידי הפחתת מספר המשתתפים בכיתות הייעודיות לבעלי לקויות ובמתן תגבורים אישיים המתמקדים בחיזוק התחומים במבחן פסיכומטרי בהם התלמיד מתקשה. באוניברסיטה מוצעים לתלמידים ספריות עם הקלטות של שיעורים המאפשרים להם לחזור בשקט ובזמנם הפנוי על תכני הלימודים שהועברו בשיעור. 
 
קורס מותאם- לא רק למאובחנים!
אבחוני לקויות למידה הם אבחונים יקרים למדי וארוכים שאינם מבטיחים לנבחן אוטומטית הקלות בלימודים. קיימת קבוצת ביניים שסובלות מלקויות והפרעות ברמה שאינה מובהקת דיה, וחבריה אינם זוכים להקלות בלימודים הן במבחן פסיכומטרי והן באקדמיה. כתוצאה מכך, רבים מחברי קבוצה זו בוחרים כברירת מחדל באפיקי הלימוד הרגילים על פני האפיקים המותאמים ונאבקים במהלך כל הלימודים לתואר או למבחן פסיכומטרי בקשייהם. 
 
לרוב חברי קבוצה זו מומלץ ללמוד בכל זאת בקורס פסיכומטרי מותאם כיוון שאופן עיבוד המידע בקרב בעלי הפרעות קשב וריכוז הוא אחר ובקורס מותאם יוכלו לסייע גם להם ללמוד טכניקות לימודים יעילות. רבים מקרב לקויי הלמידה וקבוצת הביניים חווים רגשות שליליים כלפי לימודים בכלל וכלפי סיכויי הצלחתם בפרט בהסתמך על ניסיון העבר שלהם. לימודים בקורס פסיכומטרי מותאם יכולים לסייע להם להחליף את סכמת הרגשות ולהפיק את המירב מהלימודים לפסיכומטרי ובעתיד גם מלימודים אקדמאיים.
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים