חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

מלגות לימודים

לימודים >> מלגות לימודים
מלגות לימודים – מידע על מלגות לסטודנטים

לא לכולם ישנם הורים מבוססים היכולים לממן את שכר הלימוד ולסייע להם לסלול את דרכם לקרירה מצליחה יחסית בקלות. המשבר הכלכלי ועימו שכר הלימוד הגבוה הופכים את הדרך אל ההשכלה הגבוהה לרצופת חתחתים עבור לא מעט מאיתנו, שלא שפר מזלם ואין להם תמיכה כלכלית. אבל, לא הכל אבוד, כדאי לבדוק אילו מלגות לסטודנטים יכולות לעזור לכם.

היום ישנם סטודנטים רבים המתקשים מאוד לממן את שכר הלימוד, לשלם את שכר הדירה וגם לעמוד בהוצאות היומיום השוטפות. עם זאת, ישנן היום מלגות לימודים רבות ומגוונות, חלקיות ובמקרים מסוימים גם מלאות, היכולות לסייע לכם לעבור את תקופת הלימודים גם בלי לגווע ברעב.

בישראל ישנן היום יותר מ-300 מלגות לימודים שונות. סכום המלגות ותנאיהן משתנים בהתאם לעקרונות שנקבעו מראש; ישנן מלגות רבות הניתנות כאשר הסטודנט מוכיח כי הוא זקוק לתמיכה כלכלית אך חלק לא קטן מהן קשורות גם להישגים לימודיים.

אחת לשנה יוצאת לאור חוברת מלגות לשנת הלימודים הבאה בחסות התאחדות הסטודנטים הארצית. בחוברת מפורטות כל המלגות הקיימות, התנאים לזכאות וכיצד אפשר לצור קשר. החוברת היא מועילה ביותר, המידע הוא מקיף מאוד אך לא מצוין בה גובה המלגות השונות.

ישנם כמה סוגי מלגות לימודים עיקריים:
מלגות הניתנות מטעם מוסדות הלימוד – המלגות מוענקות על-ידי המוסד בו לומד הסטודנט בהתאם לקריטריונים שונים, כגון: מצבו הסוציו-אקונומי של הסטודנט, ממוצע ציונים גבוה, השתתפות בפעילות חברתית וקריטריונים נוספים. מוסד הלימוד מממן את מרבית סכום המלגה ואת יתרתה משלים באמצעות תורמים חיצוניים שונים.
מלגות מטעם הרשויות המקומיות – מלגות אלה ניתנות בהתאם למקום מגוריו של הסטודנט. ישנן רשויות רבות המעניקות מלגות לימודים, לכן כדאי מאוד לברר אם גם במקום מגוריכם מעניקים מלגות.
מלגות ממשלתיות – מלגות אלה מוענקות לקשת רחבה של סטודנטים נזקקים. שתיים מהמלגות המוכרות כמעט לכולנו, הן מלגות לחיילים משוחררים ומלגות מטעם משרד החינוך.
מלגות מטעם מוסדות הלימוד למועמדים – ישנן גם מלגות המוענקות לסטודנטים על-ידי מוסדות הלימוד השונים במטרה לעודדם לבחור במוסד הלימוד או בתחום התמחות מסוים.
מלגות מטעם חברות, ארגונים וגופים פרטיים – מלגות אלה ניתנות לסטודנטים על-ידי גופים פרטים כחלק מתרומתם לקהילה או כתנאי ללימוד תחום מסוים.

לפני הגשת בקשה למלגה הקפידו על כמה נושאים:
החלטתם ללמוד ואתם זקוקים לעזרה כלכלית? ערכו חיפוש מסודר ורציני. כאמור, ישנן היום מלגות רבות ושונות: החל ממלגות לפי ארץ מוצא ההורים, דרך מלגות לפי תחום התמחות וכלה במלגות המוענקות בתמורה למעורבות חברתית.
לא רק סטודנטים שמצבם הסוציו-אקונומי נמוך זכאים למלגה. היום ישנן מלגות שונות הניתנות על בסיס קריטריונים שאינם קשורים בהכרח למצב כלכלי, כדוגמת מלגות מסחריות הניתנות לאחר ביצוע הגרלה של הנרשמים.
חשוב מאוד למלא את הטפסים בתשומת לב ראויה ולצרף את כל המסמכים הנדרשים. פעמים רבות תדרשו לצרף מסמכים כדוגמת תצלום תעודת זהות, תלושי משכורת או כל מסמך אחר. היום תוכלו למצוא חלק גדול מהטפסים גם ברשת האינטרנט.
ולבסוף, מומלץ לצרף לבקשת המלגה מכתב אישי. במכתב הציגו את עצמכם בצורה תמציתית וחיובית ופרטו את בקשתכם.
גם אם הבקשה נדחתה אין סיבה להתייאש, נסו מלגות אחרות. למרות שהתהליך מייגע, התוצאה שווה את המאמץ – מטרתה של המלגה היא לעזור לכם לעבור את תקופת הלימודים העמוסה קצת יותר בקלות.
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים