חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

משולש בחירת מסלול לימודים

לימודים >> משולש בחירת מסלול לימודים

הפתרון למי שמתלבט מה ללמוד:
 
יש 3 שאלות מנחות כשרוצים להחליט באיזה מסלול לימודים לבחור:

האם הלימודים הללו בכלל מעניינים אותי?

לא מעניין = משעמם ומרדים = סיכוי שלא אסיים את הלימודים.
לעומת זאת
כן מעניין = כיף ללמוד = ציונים גבוהים יותר וסיכוי טוב יותר לרצות לעבוד בתחום הלימודים שלי.
לבחור ללמוד מה שמעניין אתכם (בהנחה שזה לא רק גלישת גלים), זה לא קטע של פינוק. זה קטע של מחשבה קדימה. הסיכוי לסיים, להצליח ולהמשיך לעבוד בתחום לימודים שבאמת מעניין אתכם – גבוה בהרבה.
כמובן שגם במסלול לימודים מעניין – יהיו מרצים טרחנים ולא כולם יהיו מעניינים.

עד כמה הלימודים האלה יהיו קשים מנשוא / קלים להפליא?
אנחנו לא מחפשים לימודים קלים כי אנחנו פרימדונה. ככל שיש יותר זמן לשלב לימודים ועבודה, יש סיכוי ממשי להתקבל לעבודה, כי בכל מקום גם דורשים ניסיון. נכון זה מעגל קסמים מרושע (תמיד רצינו להשתמש בביטוי הזה). זה הרי אבסורד שדורשים מכם בעבודה, גם ציונים גבוהים בלימודים וגם ניסיון בעבודה. הרי ברור שככל שעובדים יותר, זה בא על חשבון זמן ללימודים ולהפך.
בגלל זה, צריך לשקול כמה הלימודים במסלול שבוחרים קשים. יש כמובן עוד שיקול והוא שלא לכולנו יש אבא עשיר שיכול לממן לנו את תקופת הלימודים. אם נבחר מסלול לימודים שהוא מאוד תובעני ואינו מאפשר לשלב עבודה – זה יעלה לנו במחיר.
צריך לשים לב שיש לא מעט סטודנטים לרפואה שבמקביל מדריכים 2 קורסי פסיכומטרי בכל שבוע. כלומר, קושי בלימודים הוא עניין סובייקטיבי - מה שקשה בעבורי (מתמטיקה וכלכלה), אולי דווקא קל בעבורך. הנקודה היא שצריך לבדוק עם חברים שאתם מכירים היטב, כמה קשה אותו מקצוע ולפי זה להחליט אם יש לכם את האפשרות להשקיע בו, או שאולי עדיף לבחור מסלול לימודים חלופי.

מה בסוף אני אוכל לעשות עם התעודה / תואר בתחום הזה?
אומרים שלימודים זה העשרה לנשמה, אבל צריך גם לדאוג לכיס. חייבים להיות מעשיים. אולי בגיל 21 אנחנו עוד אצל ההורים, אבל לא נרצה לסיים את הלימודים בגיל 26 ולגלות שאנחנו עדיין נטולי עבודה וכדאי למצוא עבודה כשליח פיצה. אפשרויות תעסוקה בתום התואר הראשון, צריכות להיות פקטור משמעותי בבחירת מסלול לימודים (אלא אם שם המשפחה שלנו זה רוטשילד). הרבה אנשים בוחרים ללמוד משהו, כי הוא נשמע להם יוקרתי, מזניב או כל דבר אחר. הבעיה היא שאם בסוף התואר, תצטרכו להמשיך לתואר שני או להפעיל פרוטקציה (שלא תמיד יש), כדי להתקבל לעבודה...אז אולי בעצם מסלול הלימודים הזה לא היה הבחירה האידיאלית.

יש שורה תחתונה להמלצות שלכם?
אין שחור ולבן בבחירת מסלול לימודים (ובטח ידעתם את זה גם קודם) ולכן מה שאנחנו ממליצים לכם הוא לנסות לחוות את הלימודים בעצמכם. אבל איך חווים את הלימודים לפני שמתחילים את התואר ומתחייבים להרבה כסף ולפחות לשנה מהחיים?

תתייעצו עם חברים שאתם מכירים היטב, תיכנסו לשיעורים (ממילא באוניברסיטה המרצה לא מכיר אף אחד), תשיגו מחברות בחינה של קורסים באותו מסלול לימודים שאתם שוקלים לגשת אליו (באינטרנט יש הכל).

אתם גם יכולים לקרוא חוות דעת אישיות של חברים בפורטל לימודים, שכל אחד מהם מספר מה כן/לא אהב בלימודים שלו. עכשיו שאתם יודעים מה לשאול, ככל שיהיה בידיכם יותר מידע, יהיה לכם פשוט יותר לבחור את מסלול הלימודים.

בהצלחה,
פורטל לימודים


קרא גם על השפעת השינויים בשוק על בחירת תחום לימודים
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים