חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

לימודי פסיכו ביולוגיה, האוניברסיטה העברית בירושלים - חוויות תלמיד

לימודים >> לימודי פסיכו ביולוגיה, האוניברסיטה העברית בירושלים - חוויות תלמיד
למה בחרתי ללמוד מסלול פסיכו-ביולוגיה (מדעי המוח) בתואר ראשון?
זה התחיל מכך שרציתי ללמוד פסיכולוגיה, וחיפשתי משהו מעניין לשלב בלימודים אלה. באוניברסיטה העברית עניינו אותי לימודי קוגניציה ולימודי פסיכו-ביולוגיה. התרשמתי מכך שיש פער גדול בידע לגבי המוח האנושי, והתחלתי להתעניין בנושא- הבנתי שאם נדמה את המוח האנושי למחשב, שילוב של פסיכולוגיה וקוגניציה חוקר את "התוכנה" של המוח, דרך הבנת מנגנוני השפה ועוד, ואילו פסיכו-ביולוגיה זה כמו חקר "החומרה" של המחשב. איך מגיעים מלימוד על חיווט תאי העצב המוח על האופן בו אנחנו חושבים ומרגישים? איך חומר כימי משפיע על אופי והתנהגות של אדם?
לימודים - מידע
לימודי פסיכולוגיה - מידע נוסף
לימודים - מידע
מהו למעשה מסלול פסיכו-ביולוגיה, או מדעי המוח?
המסלול הוא שילוב של שני תארים, לימודי פסיכולוגיה ולימודי ביולוגיה, שכל אחד מהם נלמד במלואו. אחרי התואר נחשב לבוגרי התואר כאילו למדו תואר שלם בכל אחד מהשניים, כך שהם יכולים להמשיך לתואר שני בכל אחד מהתחומים. בביולוגיה מתחילים מלימודים כלליים כמו אלגברה, פיסיקה וכימיה, כמו גם גנטיקה ופיסיולוגיה- כולל ניתוחי צפרדעים וחגבים למיניהם. בפסיכולוגיה לומדים בהתחלה לימודי מבואות שונים ורבים, כמו פסיכולוגיה חברתית, קוגניטיבית ועוד- והרבה, הרבה סטטיסטיקה. אחרי המשוכה הראשונה של לימודי המבואות המייגעים, מגיע השלב של השילוב בין הביולוגיה והפסיכולוגיה: בביולוגיה יש לימודי בחירה בנוירו-ביולוגיה, החלק בביולוגיה העוסק במערכת העצבים, ובפסיכולוגיה יש קורסים הנוגעים למבנה המוח ומערכת העצבים, הקשר בין חומרים בגוף והתנהגות ועוד. בנוסף, יש סמינריונים שכל מטרתם לסקור את המחקרים האחרונים במדעי המוח.

מה אהבתי בלימודי פסיכו-ביולוגיה
המסלול, בעיקר בשלבים המתקדמים, מרתק. הוא גם מאפשר מפגש של תלמידים בתואר ראשון עם טובי המרצים, וכך נותן להם הזדמנות להשתלב בעתיד במעבדות המחקר שלהם בתארים שניים. למי שמעוניין להשתלב בחקר המוח, זה מסלול מעולה. יש לו יתרונות גם על לימודי ביולוגיה לחוד וגם על פסיכולוגיה לחוד, משום שבנוסף לביולוגיה שנותנת למעשה את הכלים החשובים במחקר של מדעי החיים, הפסיכולוגיה נותנת את הפרספקטיבה שמעבר לאנזים, לתא ולגן, שלעתים הולכת לאיבוד במחקר מאד ריאלי.
חוץ מזה, בשנה א', האיזון בין שעורי בית באלגברה מצד אחד וקריאת פרקים ארוכים בפסיכולוגיה חברתית למשל- מאד עוזר, כי יש גיוון מאד גדול במטלות.

מה החסרונות בלימודי פסיכו-ביולוגיה?
אני מאד נהניתי, אבל רבים מצאו את המסלול מאד עמוס וקשה. הוא באמת מיועד למשוגעים-לדבר, שרוצים להמשיך במדעי המוח. מי שנמשך לפסיכולוגיה ורוצה להמשיך לתואר שני בפסיכולוגיה, צריך לקחת בחשבון שבשביל להתקבל לתואר שני בפסיכולוגיה צריך ציונים גבוהים, והמסלול העמוס עלול לגרום לציונים לרדת. גם בשביל להגיע לתואר שני בביולוגיה, אפילו שמה שחשוב זה להכיר את המנחה הנכון ולעבוד אצלו במעבדה, יש כאלה שלא יסתכלו עליכם אם לא יהיו לכם ציונים טובים. יש רבים במסלול שעזבו בדרך, לטובת אחד מהשניים.
בנוסף אי אפשר שלא להזכיר את לימודי הסטטיסטיקה הרבים (מאד!!) והמייגעים שעוברים במהלך לימודי הפסיכולוגיה, מה שלא נגמר גם בתואר שני אלא ממשיך עד לדוקטוראט..

לימודים - מידעהקורס שהכי אהבתי
אני לא יודעת אם עדיין יש אותו, אבל היה קורס "טיוטוריאלי" במדעי המוח למצטיינים. בקורס היינו רק שישה אנשים שנבחרו אחרי ראיונות ובסינון של ציונים, משנים ב' ו-ג'. בקורס נפגשנו כל פעם עם חוקר, קראנו את המאמרים שלו לקראת השיעור ויכולנו לשאול אותו שאלות וללמוד ממנו באופן ממש אישי. הקורס יצר אווירה ממש טובה בינינו לבין החוקרים ויכולנו בקלות להשתלב אצלם במחקר אחרי כן. זאת מבלי לדבר על הידע העצום שצברנו בנושאים שהיו ממש המילה האחרונה בחקר המוח באוניברסיטה.

לימודים - מידעהקורס שהכי לא אהבתי
ללא ספק קורס פיסיקה חשמל ואופטיקה- קורס שהיה נדמה בו כאילו נכנסנו לחור תולעת ברצף החלל-זמן שבו מחוגי השעון פשוט נעצרים, הזמן לא עובר והמרצה ממשיך לדבר, מספר בדיחות לעצמו ולא שם לב שיש חמישה אנשים באולם מתוך 200. מזל שהמתרגל הציל את כולנו.
בקיצור..
מתאים מאד למי שבאמת רוצה להמשיך בחקר המוח, ורוצה להתנסות במחקר. בינינו, מי יודע מה באמת הוא רוצה לעשות בהמשך, הרבה יותר קל כבר להחליט מה ללמוד ולזרום אחר כך. בתואר הזה אפשר להתנסות קצת בביולוגיה ובפסיכולוגיה, ומי שרוצה יכול אחר כך לבחור אחד המשך לימודים או תעסוקה באחד מהם בצורה יותר מושכלת.
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים